Korsrygg smerter etter graviditeten

Kjokkabållo

Glad i forumet
Jeg sliter sånn med akutte smerter i korsryggen. Det begynte tidlig i graviditeten, men kom helst når jeg var på jobb eller hadde jobbet-
Stikker skikkelig til flere ganger om dagen. Spesielt hvis jeg feks har støvsugd, vasket, bøyd meg litt for mye opp og ned eller bært tungt/lett.
Har blitt verre nå etter at jeg begynte på jobb igjen. Bærer tung store deler av dagen pluss mye bøying.

Noen som sliter med det samme? hva gjør dere for å bli bedre eller mest mulig unngå smerten?

Kan være låsning også?
Fikk du epudiral foresten?

ORIGINAL: AngelWishBaby

Kan være låsning også?

Nei hadde ikke epidural.

Jeg har ikke peiling på hva det kan være.
Brude nok hatt meg en tur til fysioterapaut, men liv redd for at han/hun skal knekke meg helt. Hører enkelte sier det er så smertefult. Huff vil ikke ha vondt[&:]

Så ubehagelig.. trur eg ville tatt meg ein tur til lege og hørt litt.
Eg har hatt litt plaga sjølv, og er absolutt ikkje flink å ta øvelsa osv - men det kan jo vera litt lurt. Ta mage og ryddøvelsa, og gå ein liten tur uten vogn osv, i ulent terreng med gode sko..

Men ikkje belast deg for mykje, det er jo ikkje bra! [;)]

God bedring [:)]

For å si det sånn da, siden jeg ikke tok bekkenløsningen min alvorlig og tenkte "pyttsann det går over". Det gikk ikke over..ble bare værre og i sluttten av august så fikk jeg prolaps i korsryggen med påfølgende isjas (smerte strålning nedover heeeele høyre bein). Dette har jeg nå hatt i snart 5 mnd. I neste uke får jeg vite om jeg må operere eller ikke. [:(] I TILLEGG har jeg også fått senebetennelse i den foten isjasen er fordi jeg spenner meg slik hele tiden... Og bekkenløsningen er vond og øm ennå! Så kom deg til fysio så de får sett på deg! De gjør ingenting som er vondt, eller dvs hvis du sier noe er vondt er de forsiktige [:)] (du trenger henvisning fra lege)

ORIGINAL: Kjokkabållo

ORIGINAL: AngelWishBaby

Kan være låsning også?

Nei hadde ikke epidural.

Jeg har ikke peiling på hva det kan være.
Brude nok hatt meg en tur til fysioterapaut, men liv redd for at han/hun skal knekke meg helt. Hører enkelte sier det er så smertefult. Huff vil ikke ha vondt[&:]

Nei,det er ikke vondt .. man støkke litt,men det gjør godt[:)] har gått mye til kiroprator og fysio etter første graviditet,og kan bare si positivt om det[:)]

Back
Topp