Korrigerende operasjon etter fødsel

Lizz83

Gift med forumet
jeg lurer på om det er noen som har måtte ha en korrigerende operasjon etter en eller flere fødsler fordi ting har gått i stykker eller nedfall av noe der nede?
Jeg har vært hos flere som sa at jeg har nedfall, men så var jeg hos en overlege på lokalsykehuset her som sa at det var en dyp rift innover som ikke var sydd igjen eller gått opp igjen under/etter min siste fødsel (nr3). Så nå skal jeg fikse på det. Har plager daglig. Er det noen som har vært gjennom noe sånt? Var det lenge vondt?
 
Har ikke vært igjennom noe slikt, men vil jo anta det er like vondt og tar like lang tid som om man ble sydd etter en fødsel, man blir jo sydd i begge tilfeller(sett at man revner eller blit klipt under fødsel da) så er neppe noe verre.
 
Er nok ikke helt det samme, men jeg ødela lukkemuskelen under første fødsel.
De hadde ikke sett hvor langt oppover i analkanalen jeg hadde revnet, så de sydde bare sammen ytterst.

Jeg hadde store plager, både smertemessig og slet med å holde på luft og avføring.
Grodde ikke sammen der nede før etter 6 mnd heller, og satt ikke de første 3-4 mnd.

Etter 6 mnd kom jeg inn til spesialist og fikk fikset opp. Måtte fjerne halve omkretsen av lukkemuskelen fordi den var bare arrvev og hadde ingen funksjon.

Jeg hadde myye mindre smerter etter den operasjonen enn etter fødsel og operasjonen rett etter fødsel. Kunne ikke løfte noe på 3 uker, men det gikk fint. Samboer var da hjemme med meg og baby. (ble operert 8 mnd etter fødsel ca)

Det gikk seg veldig fort til den gangen, så det er ikke sikkert du vil få så store plager nå. Hvor lenge er det siden sist fødsel?
 
Er nok ikke helt det samme, men jeg ødela lukkemuskelen under første fødsel.
De hadde ikke sett hvor langt oppover i analkanalen jeg hadde revnet, så de sydde bare sammen ytterst.

Jeg hadde store plager, både smertemessig og slet med å holde på luft og avføring.
Grodde ikke sammen der nede før etter 6 mnd heller, og satt ikke de første 3-4 mnd.

Etter 6 mnd kom jeg inn til spesialist og fikk fikset opp. Måtte fjerne halve omkretsen av lukkemuskelen fordi den var bare arrvev og hadde ingen funksjon.

Jeg hadde myye mindre smerter etter den operasjonen enn etter fødsel og operasjonen rett etter fødsel. Kunne ikke løfte noe på 3 uker, men det gikk fint. Samboer var da hjemme med meg og baby. (ble operert 8 mnd etter fødsel ca)

Det gikk seg veldig fort til den gangen, så det er ikke sikkert du vil få så store plager nå. Hvor lenge er det siden sist fødsel?

Minstemann er snart 14mnd. Var 2 -3 mnd ventetid på operasjon også.
 
Back
Topp