Koronavaksine

Jeg har ikke fått noen av dosene. Har vært i en IVF prosess over lang tid der det først ikke var anbefalt med vaksine når man planla å bli gravid og ikke i graviditeten. Det har jo etterhvert forandret seg med flere runder med ulik informasjon. Jeg synes det er utfordrende å skulle ta valget når man ikke vet hvordan det påvirker fosteret/barnet i oppveksten, og med så rask utvikling i vaksineråd til gravide. Jeg er overhode ikke i mot vaksineringen, men synes det et et stort dilemma når jeg ikke vet om det er skadelig for den lille. Jeg er 14+5. Noen andre med noen like tanker? Når jeg ikke er vaksinert lever jeg selvsagt sosialt begrenset.

Jeg har heller ikke fått noen av dosene. Har vært i akkurat samme situasjon som deg med IVF prosess.
Er 15+3 i dag og har bestemt meg for å ta vaksinen neste uke. Når FHI anbefaler gravide i 2. og 3. trimester å ta vaksinen så stoler jeg på at den er tryggere for meg og den lille sammenliknet med å få koronaviruset.
Har tenkt akkurat de samme tankene som deg underveis i graviditeten, men er også redd for å skulle være så uheldig å få viruset og bli skikkelig dårlig. Da ville jeg nok angret veldig på at jeg ikke vaksinerte meg. Synes også det er et stort pluss at mors antistoffer mot viruset går over til barnet via morkaken og beskytter barnet til en viss grad etter fødsel. Viruset kommer nok til å være rundt oss lenge. Men det er ditt valg og din kropp. Jeg forstår godt usikkerheten! Håper du ender opp med et valg som føles riktig for deg ❤️

Back
Topp