Koronavaksine

Sirkusdirektøren

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
❤Januarlykke 2022❤
Marsmagi 2025
Jeg er "heldigvis" frisk og rask og ser derfor ikke ut til å kunne få vaksine riktig enda, men pga den plutselige huleboeren får jeg nok ikke vaksine med det første heller.

Jeg kjenner at jeg synes det rett og slett er litt kjipt, for nå har verden stått "på vent" såpass lenge, og man har i det minste kunnet trøste seg med at det er likt for alle :p

Har dere andre noen tanker om dette?

Er litt redd for at jeg skal føle at verden fortsetter videre uten meg, og til høsten/vinteren kan "alle" være med på det meste unntatt meg som mest sannsynlig må vente helt til 2022,og fremdeles gå rundt med munnbind..:smiley-angry017

Ble litt klagete dette kanskje, men vil ikke være utenfor :p

Har tenkt på det jeg og:yuck: men er glad for at de ikke gir vaksine til gravide...når man ikke vet. Får håpe det meste åpner opp for alle, at vi får de hersens tallene ned snart...og at de blir der:p

Det er vel blitt sagt at det skal være trygt for gravide å ta vaksinen også nå - men jeg er veldig tvil om jeg ønsker å ta den om det er tilfelle.

Ja,jeg føler meg ikke trygg på å ta den jeg heller,ikke ennå i alle fall. Men nå har Pfizer et pågående gravid-studie,visstnok,så håper den går rette veien også ;P

Jeg har tatt dose 1 -Moderna. Ble gravid rett etter, og skal egentlig ta dose 2 i slutten av mai.. frister å ta den, men vet ikke om jeg bør/tør. Ville bli ferdig med den :(

Jeg bor i område med høy smitte, og skal definitivt ta vaksinen når jeg får tilbud om det - nå som FHI sier det er ok:happy: Det er jo ikke risikofritt å la være å ta den heller, siden gravide har større risiko for alvorlig forløp av covid-19.

Jeg bor i område med høy smitte, og skal definitivt ta vaksinen når jeg får tilbud om det - nå som FHI sier det er ok:happy: Det er jo ikke risikofritt å la være å ta den heller, siden gravide har større risiko for alvorlig forløp av covid-19.

har FHI sagt at gravide trygt kan ta vaksinen? Hvor har du lest dette?

Dersom de anser det som trygt skal jeg selvfølgelig ta den! En ting er risikoen med sykdom dersom man ikke tar den,en annen ting er det psykiske ved å måtte skygge banen hele tida :confused:

har FHI sagt at gravide trygt kan ta vaksinen? Hvor har du lest dette?

Dersom de anser det som trygt skal jeg selvfølgelig ta den! En ting er risikoen med sykdom dersom man ikke tar den,en annen ting er det psykiske ved å måtte skygge banen hele tida :confused:

Ser at noen allerede har linka til saken her:happy: Noe annet som er positivt med å ta den er at studier tyder på at man overfører antistoffer mot korona til fosteret, slik at de er bedre beskyttet når de blir født.

https://news.harvard.edu/gazette/st...ccinated-mothers-pass-antibodies-to-newborns/

Jeg fikk tilbud om vaksine i Stavanger. Måtte gå gjennom registrering og svare på en del spørsmål samt oppga at jeg er gravid. Da fikk jeg svar på at jeg ikke kunne ta vaksinen‍:confused005

Jeg fikk tilbud om vaksine i Stavanger. Måtte gå gjennom registrering og svare på en del spørsmål samt oppga at jeg er gravid. Da fikk jeg svar på at jeg ikke kunne ta vaksinen‍:confused005
Det er jo så nylig FHI har endret sine anbefalinger på dette. Kan hende alle registreringssider ikke er oppdaterte. Går det ikke an å ringe med dem og høre? :)

Last edited:
Det er jo så nylig FHI har endret sine anbefalinger på dette. Kan hende alle registreringssider ikke er oppdaterte. Går det ikke an å ringe med dem og høre? :)

Kanskje det, men jeg tror ikke jeg tør å ta vaksinen. Er så redd for hva som kan skje:nailbiting: jeg har ikke behov får å reise utenlands og har vært nøye med smittevern.

Kanskje det, men jeg tror ikke jeg tør å ta vaksinen. Er så redd for hva som kan skje:nailbiting: jeg har ikke behov får å reise utenlands og har vært nøye med smittevern.

Jeg var veldig nøye med smittevern, hadde ingen nærkontakter på to uker, men vi ble smittet.
Vil virkelig anbefale vaksine :Heartred jeg tror det er veldig tilfelig og uflaks hvem som blir smittet. Og det skal jo være ekstra ille for gravide å bli syk.

Jeg tror jeg bare trenger å ta en, tror dere vi blir prioritert som gravide etter hvert? Jeg skal til legen på fredag og tenkte å spørre da.

Legen min anbefalte å vente til etter fødsel . Han begrunnet det med man vet for lite og mange har endt i for tidlig fødsel sa han . Ble ikke så trygg av det så tror jeg venter

Jeg jobber i helsevesenet. Fikk første dose Astrazeneca i februar. Skal få dose 2 av Pfizer 20 mai. Legen sa go for it! Så da gjør jeg det!

Legen min anbefalte å vente til etter fødsel . Han begrunnet det med man vet for lite og mange har endt i for tidlig fødsel sa han . Ble ikke så trygg av det så tror jeg venter

Jøss, vet han noe mer enn produsentene selv? Selv med googling finner jeg ikke noe annet enn for tidlige fødsler pga corona-sykdom selv (i tillegg til dødsfall eller alvorlige forløp med opphold på intensivstasjon), og ikke pga vaksine...

Jøss, vet han noe mer enn produsentene selv? Selv med googling finner jeg ikke noe annet enn for tidlige fødsler pga corona-sykdom selv (i tillegg til dødsfall eller alvorlige forløp med opphold på intensivstasjon), og ikke pga vaksine...
Var kun det jeg fikk beskjed av han om . Jeg spurte ikke noe rundt det , ikke så veldig kjent med legen min heller nettopp fått ny :happy:

Back
Topp