Koronajul

Sizzi

Betatt av forumet
Vårspirene 2021
I de månedene koronaen hAr herjet hR det vært mye diskusjoner rundt korona og gravide... sannheten er jo at ingen egentlig vet om det er farlig, om det kan gi senskader osv...
Hvordan forholder dere dere til dette? F.eks ift jula?
Jeg jobber som helsepersonell, og tenker at jeg bare holder meg unna dersom det kommer inn pasienter med mistanke...
I jula vil svigerfamilien min, de er 5 stk, komme nordover til oss. De bor nær Oslo med «mye» smitte, vi har lite smitte. De skal innom veldig mange forskjellige venner og familie, før de evt kommer til oss i romjula.. jeg er skeptisk! Egentlig ikke mest for at jeg er gravid, men vil ikke dra evt smitte med meg noen plass selv.....
Hvordan kan jeg evt forklare dem på en pen måte at jeg ikke syns de skal komme nordover i år? Ingen blir alene i sør, de er 4 voksne og 1 barn som kan være sammen der!

Vi bor i Tromsø og skal reise ned til Hans familie sørpå, han har to søstre og far og mor der og vi har ikke så mange her nord, i tillegg skal vi flytte sørover i februar så vi starter å flytte ting sørover allerede da. Vi skal kun være sammen med dem hele julen og der er det null smittede så føler meg veldig trygg. Det jeg er bekymret for er selve reisen og vurderer om vi kanskje skal kjøre istedet for å ta fly.
Ellers skulle vi få besøk 15-20 av noen fra min familie, men jeg spurte om vi ikke kunne ta det igjen etter jul slik at vi holder nærkontakter til et minimum. :)

Vi har dei fleste av nær familie buande på same plass, og omgåast dei fleste av dei uansett. Spesielt mine foreldre og hans bror med familie.

Litt meir skeptisk til mine brødre, dei studera/jobba i andre byar, og vi ser dei mykje sjeldnare. Ein ting er at vi voksne treffast med god avstand, men verre med 2 åringen som flyge rundt til alle..:confused: