Koronafrykt i jobb når gravid

Livv

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Hei. Er det noen som jobber tett på barn i barnehage eller skole hvor smittevernet er lik 0? Hvordan løser dere dette? Sykemelding? Tilrettelegging? Eller bør man ta risiko ved å bli smittet ved å bli i jobb som normalt?

Jeg har en sånn type jobb, heldigvis er det nesten ikke smitte i denne kommunen nå, så gjør så godt jeg kan for å passe på smittevernet, men er ikke så stresset før det evt blir mer smitte her, da kommer jeg til å ta en prat med fastlege og spørre om hva som er lurt. Så langt er det ingenting som tyder på at covid er skadelig for babyen.

Jeg jobber også i barnehage i Oslo. Er litt stressa, men som den andre sier her så skal det visst ikke være noen særlig større risiko for gravide. Jeg kjenner ei som fikk corona som gravid i mars, og det har visst gått helt fint.

Jobber ikke med barn, men har noen barn i skolealder som er rundt mange mennesker hver dag. Vi tar de hensyna vi kan, vasker og spriter og gjør det beste ut av situasjonen. Prøver å ikke tenke så mye mer over de tingene jeg ikke kan styre.

Jeg har en jobb hvor man er veldig utsatt, men er nøye med verneutstyr. Hørte på radioen i går at barn ekstremt sjelden smitter videre, det var undersøkt på barneskolebarn og kan vel da overføres til barnehagen kanskje :Heartred Man har mulighet for sykepenger om jobben medfører risiko for den gravide. Ta en prat med bedriftshelsetjenesten eller legen om det blir en stor bekymring :Heartred

Back
Topp