Korona Vaksine

JayCee

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Juligull2021
Hei :)

Noen her som har tatt vaksinen og som ammer?
Hvilken fikk dere og merker dere noe bivirkningen på dere selv eller den lille?

Jeg skal ta nå på onsdag og er litt nervøs for at jenta mi skal merke noe:nailbiting:
 
Hørt omflere som ammer og har tatt den. Null reasjon på mor eller baby. Tar den selv på torsdag.
 
Vurderer vaksine sterkt men usikker siden jeg ammer:/
 
Ble vaksinert når lille var 2 uker. Ikke noe problem:)
 
Har lest om mange som tok det på fb i "gravid i korona tider" gruppen og de aller fleste merket ingenting. Jeg personlig kommer til å vente litt til, minst til 6 uker etter fødsel slik at kroppen har fått komme seg tilbake i form. Litt skummelt å ta det når babyen er så liten og synes jeg, men leste det ikke skal være med i melken, skal kanskje google noe forskning om det også,bra å være informert om hva som skjer med kroppen.
 
Tok Pfizer forrige uke, baby tre uker, ingen bivirkninger annet enn litt stiv arm et par dager.
 
Jeg skal ta den i dag - mini er 15 dager. Grugleder meg litt, men tror dette er den beste avgjørelsen for oss :)
 
Tok dose 1 med Pfizer da baby var 10 dager gammel. Ingen reaksjoner på verken baby eller meg. Føler det var riktig for oss. Dose 2 i oktober.
 
Jeg har tatt, fullammer ikke, men hun får litt pupp. Lille var vel 23 dager. Tok moderna. Ikke merket noe.
 
Jeg tok Pfizer ti dager etter fødselen, ingen bivirkninger her heller, utover litt øm i muskelen de stakk i.

Har tatt massevis av vaksiner og har aldri reagert på noe, så krysser fingre på ingen reaksjon på andre dosen av denne og! :)
 
Jeg fikk første dose pfizer da lille her var 4 uker (en uke siden), og merket ingen bivirkninger på noen av oss :)
 
Jeg har meldt meg til vaksine i dag - blir torsdsg i neste uke. Da er baby 17 dager. Delta er på vei - ingen vet hvordan høsten faktisk blir. Kjenner jeg er litt letta over å vite at jeg sikrer oss som best jeg kan.
 
Føste dose i går! Baby var da 11 dager gammel (fullammer). Litt øm i armen, ellers helt fin. Det verste var egentlig å sitte i 20 min på en hard stol etterpå. Veldig glad for å være i gang med vaksinering. Får 2.dose om 9 uker.
 
Føste dose i går! Baby var da 11 dager gammel (fullammer). Litt øm i armen, ellers helt fin. Det verste var egentlig å sitte i 20 min på en hard stol etterpå. Veldig glad for å være i gang med vaksinering. Får 2.dose om 9 uker.
Tok 1. Dose i går jeg også. Baby var 12 dager gammel. Øm i armen, ikke merket noe annet på hverken meg selv eller baby så langt :)
 
Jeg tok moderna da lillegutt var litt over 3 uker gammel - jeg ble litt slapp og hadde vondt der de stakk et par dager, men merket ikke noe på han!

Det lille mRNA som kanskje kan gå over i morsmelk blir nedbrutt i magesekken og tarmene til babyen, og kan ikke bli tatt opp i kroppen deres på noe vis. Men antistoffene mor danner får babyen selvfølgelig nytte av!
 
Back
Topp