Korona vaksine

Hannemoren

Flørter med forumet
Juligull2021
I dag fikk eg sms fra kommunen at eg kunne registrere meg i kø til vaksinen.
Når eg var til første kontroll hos legen så var hun ikke sikker angående vaksinen og graviditet, mener å huske første kontroll hos jordmor at det ikke ble anbefalt vaksine til gravide :think005 har dere hørt eller fått noe info om det?
Registrerer meg vertfall ikke i kø før eg har snakket med jordmor ennda en gang og er 100% sikker.

Jeg har fått beskjed av to jordmødre og legen at jeg ikke skal ta den så lenge jeg ikke er i risikosonen av andre årsaker. Men at det er trygt å ta den selv om du evt ammer etter fødsel.

Ser nå det ble akuratt lagt ut en artikkel om at de skulle begynne testing på gravide som var i svangerskapsuke 24-34.
Tror nå vi er ferdig i svangerskapet til de har fått svar om det er sikkert eller ikke. Det blir nok å vente til svangerskapet er over.
For noen modige kvinner som er med i den undersøkelsen tenker eg.

Ser nå det ble akuratt lagt ut en artikkel om at de skulle begynne testing på gravide som var i svangerskapsuke 24-34.
Tror nå vi er ferdig i svangerskapet til de har fått svar om det er sikkert eller ikke. Det blir nok å vente til svangerskapet er over.
Enig i at de er modige de som blir med på det prosjektet. Jeg hadde ikke turt det.

Oi, I Norge, eller hvor i verden skal de teste det? Litt ekkelt om det er kvinner i nød som gjør det for pengenes skyld og det ikke går bra! vaksiner er jo stort sett trygge, men er jo en del som ikke skal tas i graviditeten og det er det vel en grunn til.

Jeg tenker at det uansett er nok av folk som er før meg i vaksinekøen og det er en del forsinkelser allerede, så det skal nok ikke bli noe problem å vente til juli med å ta den.

Oi, I Norge, eller hvor i verden skal de teste det? Litt ekkelt om det er kvinner i nød som gjør det for pengenes skyld og det ikke går bra! vaksiner er jo stort sett trygge, men er jo en del som ikke skal tas i graviditeten og det er det vel en grunn til.

Jeg tenker at det uansett er nok av folk som er før meg i vaksinekøen og det er en del forsinkelser allerede, så det skal nok ikke bli noe problem å vente til juli med å ta den.
Det står en global klinisk undersøkelse. Så da er det sikkert noen fra hvert land vil eg tro. Regner med de vaksine selskapene er seriøse og ikke utnytter kvinner i nød. Men det tar no uansett ganske lang tid på å få ordentlig svar da alle skal få vaksinen og evt når bivirkninger kommer og skal registreres. Vi er nok langt forbi juli tenker eg.
Er nok en vaksine som er kommet for å bli så er nå uansett en viktig undersøkelse.

Må vel være i risikogruppe bare for å engang bli vurdert for vaksine som gravid. Jeg er glad for at de er forsiktig med oss gravide og de små i magene våre :) er liksom nok å tenke og bekymre seg over fra før.

Back
Topp