Korona smittet baby 11mnd

BrukerMalin

Bli kjent med forumet
Hei dere
Sønnen min og min mann og eg har blitt smittet av korona :sorry:
Og lille gutten vår er så urolig og dårlig ,selvsagt har vi kontaktet lege,legevakt gjennom dagene får bare bekjed om at det går seg til med medisin :anyone
Noen som har hatt dette på sine små ,hvor lenge varer det ?

Hei dere
Sønnen min og min mann og eg har blitt smittet av korona :sorry:
Og lille gutten vår er så urolig og dårlig ,selvsagt har vi kontaktet lege,legevakt gjennom dagene får bare bekjed om at det går seg til med medisin :anyone
Noen som har hatt dette på sine små ,hvor lenge varer det ?

Hvor lenge har han vært syk?
Jenta mi hadde det for noen uker siden. Hadde høy feber av og på i et par dager. Jeg ga Paracet 3 ganger i løpet av døgnet etter anvisning på pakken og bar henne veldig mye i bæresjal d hun tydelig hadde vondt og var plaget på dagtid.
Var verst i 2 dager også gradvis bedring, helt frisk etter en uke tenker jeg :)
Sykdommen var ikke så veldig ulikt mange andre runder med luftveisinfeksjon vi har hatt denne vinteren. Hun har vært syk 8 ganger nå mellom august og nå, da vi har hatt god tilgang på sykdom via storebroren.
Har gutten din vært syk før?

Hvor lenge har han vært syk?
Jenta mi hadde det for noen uker siden. Hadde høy feber av og på i et par dager. Jeg ga Paracet 3 ganger i løpet av døgnet etter anvisning på pakken og bar henne veldig mye i bæresjal d hun tydelig hadde vondt og var plaget på dagtid.
Var verst i 2 dager også gradvis bedring, helt frisk etter en uke tenker jeg :)
Sykdommen var ikke så veldig ulikt mange andre runder med luftveisinfeksjon vi har hatt denne vinteren. Hun har vært syk 8 ganger nå mellom august og nå, da vi har hatt god tilgang på sykdom via storebroren.
Har gutten din vært syk før?
Wow så mange ganger,nei som regel litt feber med tannfrembrudd . Det er vel 4 dagen opp å ned i temperatur her og , toppet seg igår ved 39.4 , da var det ned til legevakten ,helt panikk:nailbiting:men ser ut til å godt nedover nå ,krysser fingrer

Mine er eldre og mellomste hadde 3 dager med over 40 i feber når hun hadde korona. De to andre fikk ikke feber. Enig med veivalsa at korona hos babyer/barn er veldig likt vanlig luftveisinfeksjoner som babyer/barn får en god del av de første årene før immunforsvaret blir litt mer robust. Nr 1 var ikke mye syk før han begynte å barnehage, men da fikk han den ene infeksjonen etter den andre, men nr 2 og 3 var mye syke med luftveisinfeksjoner som baby (smittet av storesøsken ). Mine fikk lett feber og da gjerne 39-40 i et 2-3 dager. Babyer/barn får mye lettere feber, også høy feber, enn oss voksne. De tåler gjerne feber bedre også. Så lenge de puster greit og får i seg nok væske er ikke høy feber i seg selv noe problem. Gi gjerne Paracet.

Vi hadde nylig covid, inkludert datteren vår på 19-20mnd. Hun hadde feber på 39,5 - 40,2 i 3-4 dager, deretter hoste.. (både med og uten slim.) Ga Paracet hver 6.time omtrent, i samråd med lege. Gikk veldig fint :)
Hun spiste ingenting, kun litt yoghurt og kindersjokolade :joyful:
Men drakk mye da..
Og Bisolnatural hostesaft hjalp godt faktisk..

Uff , så sjeddligt når de søte små blir syke :( spesielt med korona som noen reagerer veldig stygt på .
Gutten min viste tegn til bedring igår ettermiddag , og idag virket han mer eller mindre som normalt :Heartblue men litt redusert .

Wow så mange ganger,nei som regel litt feber med tannfrembrudd . Det er vel 4 dagen opp å ned i temperatur her og , toppet seg igår ved 39.4 , da var det ned til legevakten ,helt panikk:nailbiting:men ser ut til å godt nedover nå ,krysser fingrer

Ja, det er nok helt vanlig for de minste barna i bhg og de som har søsken i bhg. Noen ganger er hun bare pjusk, snørrete og sover dårlig et par netter mens andre sykdomsrunder har vart i 1-1,5 uke før hun er frisk igjen :wacky: Og de skal ikke ligge lenge på 40 i feber, men så lenge feberen går ned med Paracet og det ikke varer sånn med høy feber rett opp i dagevis er det ikke farlig :) ser gutten din er i bedring igjen nå :)

Back
Topp