Korona og jobbsituasjon

Tornerose96

Andre møte med forumet
Heisann alle i babyverden!

Jeg fant ut at jeg var gravid rett før jeg startet på ferie. Hele ferien gikk til å ligge i senga da jeg har vært ekstremt kvalm og utslitt. Nå har jeg vært sykmeldt i 4 uker. Kvalmen er heldigvis nesten ikke eksisterende, men har null energi. Er heldig om jeg orker å gå en liten tur eller kommer meg på butikken. Jeg er barnehagelærer og syntes det er så vanskelig å være borte fra jobb, savner ikke minst å være der. Men jeg er så redd for å begynne på jobb igjen. Barnehagene driftes som normalt igjen og vi er 80 barn og 12 voksne som er sammen hver dag. Har lest i et forum at det er flere som er lærere og jobber i barnehage. Hvordan gjør dere det? Til info rakk jeg ikke ta vaksine før jeg fant ut at jeg er gravid.

Jeg har to spørsmål til dere:
1. Har dere tenkt til å ta koronavaksinen? Evt i hvilken svangerskapsuke tok dere den eller planlegger dere å ta den?
2. Til dere som jobber rundt mange mennesker; er dere tilbake på jobb? Eller har dere fått innvilget 100% svangerskapspenger?

Jeg fant ut at jeg var gravid rett før jeg startet på ferie. Hele ferien gikk til å ligge i senga da jeg har vært ekstremt kvalm og utslitt. Nå har jeg vært sykmeldt i 4 uker. Kvalmen er heldigvis nesten ikke eksisterende, men har null energi. Er heldig om jeg orker å gå en liten tur eller kommer meg på butikken. Jeg er barnehagelærer og syntes det er så vanskelig å være borte fra jobb, savner ikke minst å være der. Men jeg er så redd for å begynne på jobb igjen. Barnehagene driftes som normalt igjen og vi er 80 barn og 12 voksne som er sammen hver dag. Har lest i et forum at det er flere som er lærere og jobber i barnehage. Hvordan gjør dere det? Til info rakk jeg ikke ta vaksine før jeg fant ut at jeg er gravid.

1. Har dere tenkt til å ta koronavaksinen? Evt i hvilken svangerskapsuke tok dere den eller planlegger dere å ta den?