Korona kan smitte over til foster

Bkno3764782

Flørter med forumet
Las nettopp på bt.no (står sikkert andre plasser óg) at Kina har oppdaga at foster har blitt fødd med korona når mor er smitta :( desse var visst fødd med keisersnitt, så dei har blitt smitta i livmor. Eg har vore litt bekymra for dette!

Las nettopp på bt.no (står sikkert andre plasser óg) at Kina har oppdaga at foster har blitt fødd med korona når mor er smitta :( desse var visst fødd med keisersnitt, så dei har blitt smitta i livmor. Eg har vore litt bekymra for dette!
Sniker.. Det der las jeg i februar, i en engelskspråklig artikkel, finner den ikke igjen..
Hadde noe å si om det var keisersnitt Vs vaginal fødsel og hvordan det gikk med de nyfødte der de visste om at mor var smittet Vs å ikke vite det.
Men dumt å ikke ha kilder på slikt.. Vet ikke om det er troverdige kilder heller.

Men har det ikke gått bra med babyene som har vært smittet hittil da? :) Kanskje jeg leste om én 6-ukers gammel baby som hadde dødd, men da er vel det unntaket, siden det ikke blir skrevet om flere saker?

Ja, det er dumt å ikkje å ha kilder. Må kanskje ta det med ei klype salt? Dei babyene som var omtalt hadde kun lette symptom og klarte seg. Eg har heller ikkje fått med meg fleire enn den eine babyen som døde. Har vore gla for at eg ikkje har lest om så mange gravide og nyfødde for då har eg tenkt at me ikkje er så utsatt. Me får håpe på det beste for oss alle :)

Back
Topp