Korona 1. trimester

Tex

Flørter med forumet
Marsboerne 2023
Formen gikk kjapt nedover i går ettermiddag, og i dag testet jeg positivt for korona. Ikke hatt det før, men har tre vaksinedoser. Dere som har hatt det under graviditeten: Hvordan var forløpet? Hvor syke ble dere, og hvor fort regnet dere dere som friske igjen?

Er 11+5, i ganske elendig form, bundet til sofaen og tør ikke ta Paracet, men foreløpig ingen feber.
 
Jeg fikk korona i andre trimester (tror jeg), men var ikke veldig syk og det varte bare tre-fire dager. Jenta vår ligger nå og sover så godt i senga si ❤️
 
Formen gikk kjapt nedover i går ettermiddag, og i dag testet jeg positivt for korona. Ikke hatt det før, men har tre vaksinedoser. Dere som har hatt det under graviditeten: Hvordan var forløpet? Hvor syke ble dere, og hvor fort regnet dere dere som friske igjen?

Er 11+5, i ganske elendig form, bundet til sofaen og tør ikke ta Paracet, men foreløpig ingen feber.
Testa positivt for covid 4+3, men ble sjuk dagen før.

Begynte med ekstrem kvalme dagen 4+2, diaré samme kveld, og 2-3 timer senere kom feberen.

Jeg hadde 2-3 døgn med feber som passerte 39 og vel så det om jeg ikke tok paracet. Måtte ringe legevakt ene kvelden, fordi jeg hadde brukt opp døgndosen. Fikk da beskjed om å gå over døgndose i ett døgn, men ikke lengre. Jeg tror jeg var helt feberfri etter 4-5 døgn.

Fikk kjempevondt i muskler og ledd, så vidt jeg orket gå på do osv. Minst like vondt som ved influensa. Fikk i meg drikke, men særdeles lite mat.

Jeg hadde vondt i halsen, utenom det så kom det bittelitt forkjølelsessymptomer da feber var vekke (men ikke veldig tett) varte nok 1 uke eller noe. Smakssansen forsvant rundt samme tiden (men hadde luktesans!), og var så å si helt vekke i over ei uke, kanskje to, før den gradvis kom tilbake.

Hadde veldig lite energi de to ukene etter jeg var "frisk" igjen.

Hadde også 3 doser, aldri hatt covid før

Jeg var ganske sjuk, men ikke så lenge son jeg frykta. Heldigvis. God bedring!! <3
 
Jeg ble syk rundt uke 9,jeg ble skikkeli syk, hosta,potte tett nese,hodepine og høy feber. Var også ekstremt kvalm. Hadde over 39 i feber og måtte bare hålde den nede med paracet. Kroppen verka og jeg begynte ikke å bli bra før det var gått nesten 2 uker. Sliter enda litt etter korona med pust og hodepine. Jeg har tre doser vaksine og tok siste i februar. Men baby i magen har det bare fint :Heartred vi reagerer veldig forskjellige på denne koronan. Mi bestemor som ikke kunne ta vaksine fikk nylig korona og ble ikke syk i det heletatt,å hun har veldig dårlig imunnforsvar og helse fra før. Mens jeg med godt imunnforsvar ble kjempesyk.
 
Formen gikk kjapt nedover i går ettermiddag, og i dag testet jeg positivt for korona. Ikke hatt det før, men har tre vaksinedoser. Dere som har hatt det under graviditeten: Hvordan var forløpet? Hvor syke ble dere, og hvor fort regnet dere dere som friske igjen?

Er 11+5, i ganske elendig form, bundet til sofaen og tør ikke ta Paracet, men foreløpig ingen feber.
Fikk i uke 16.

Feber, hodepine, diaré, oppkast og elendig allmenntilstand i 24-48 timer.

Hoste, snørr og «forkjøla» i 2 uker etterpå..
 
Jeg fikk i uke 6-7. Hadde feber ganske i underkant av et døgn, men første halve døgnet måtte jeg ta noen Paracet for å holde feberen nede. Var ellers ganske slapp og hosta et par dager, men kom meg ganske fort. Kjentes ut som om hele hals/nasesystemet hadde litt overproduksjon av slim en liten stund etterpå, men ikke veldig plagsomt.
 
Fikk i uke 9. Hadde milde forkjølelsessymptomer (litt hoste og hodepine), og feber ett døgn ca. Hosten gikk fra tørr til slim, og det ble en dårlig miks med gravidkvalmen. Ellers har jeg vært i fin form (muligens litt slapp). Har fortsatt hoste og slim (uke 11 nå) og kjenner det litt på kondisen (eller er det bare graviditeten...?)
Brukte paracet mot feber og hodepine noen dager (innenfor anbefalt døgndose).
 
Jeg fikk corona i første trimester og ble kjempe syk! Høy feber, svimmelhet, kvalme, hoste, tett og rennende nese, vondt i kroppen, kald selvom det var varmt, hodeverk, vonde nys (var redd jeg skulle nyse ut babyen), orket ingenting osv. var sykemeldt i 9 dager, men kunne gjerne trengt lengre tid. Har vært utmattet siden. Ble syk i slutten av juli. Grusomt å starte jobb igjen etter å ha vært så syk.
 
Hadde korona uka etter befruktning, og ble ganske dårlig. Ante ikke da at jeg er gravid. Sengeliggende en arbeidsuke, veldig andpusten og sliten.
 
Back
Topp