Korleis var fødselen?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
For dykk som er ferdige, korleis var egentlig fødselen? Og vart det som forventa? :)
 
Ble satt igang på termin (svangerskapsforgiftning) , på en fredag. De tok vannet på mandagen kl 9.30. Etter 15 timer med aktiv fødsel, så hadde eg full åpning og klar for å presse. Men hun var for langt oppe i bekkenet. Så det ble bestemt keisersnitt, og hun ble født halv 4 natten til tirsdag. Minien hadde det fint hele tiden og det var ikke haste keisersnitt.:happy:
Så ble ikke slik som eg hadde trudd :p men gikk fint og hun er friske :Heartred
 
Den var intens, og rask! Fin form med engang etterpå:)
 
Rask og intens men allikevel flott. Fikk (og rakk) endelig badekar denne gang (alle gode ting er 3). Fødte også i badekar som var fantastisk. Kom på første trykk så fikk ikke med meg at hun svømte i vannet før hun ble lagt på brystet men fantastisk fødsel allikevel
 
Våknet av at vannet gikk kl.07 om morgenen 5 uker før termin, og kjørte avgårde til Ahus. Var der ca. kl.09. Fikk antibiotika, ble undersøkt på forskjellig vis og fikk beskjed om at jeg muligens kom til å bli liggende der i et par uker. Men riene kom og det samme gjorde gutten vår i rakettfart; kl.14.18 var han ute! Lite ante jeg at dette var dagen jeg skulle bli mamma, men gutten vår var klar og etter 10 dager på sykehuset fikk vi komme hjem med en sterk, frisk og nydelig gutt :)
 
Hadde en fin fødsel! Jeg syntes det gikk fortere enn forventa, og ble overrasket over at åpningsriene var det vondeste. Slimproppen og vannet gikk 4.15, og hun var ute 11.35. Måtte ha drypp for å få hyppigere rier, hadde pressrier i ca 1,5 time og måtte klippes da hun var stjernekikker med hånden på haka. Men alt i alt en fin opplevelse!
 
Langdryg, med rier i 3 døgn etter vannavgang. Ble ks tilslutt, så behagelig siste del.
 
Den var heldigvis kortere enn forventet men at man kan kjenne på så sterke smerter var jeg ikke forberedt på. Ble satt i gang med en tablett, det kan jo ha gjort at riene ble så intense og kom så hyppig. Hadde rie som målte 100 hvert minutt. Den rakk akkurat å gå ned på 0 før den steg igjen. Det var noen heftige timer. Jeg elsker epidural!!:Heartred:laughing002 Selve pressfasen var lett som en lek og verdens beste følelse når fødselen var overstått og vi hadde en frisk og levende baby på brystet:Heartpink
 
Back
Topp