Korleis kler du barna?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Om du skal ut med barna no, kva kler du på dei då? Og kor gamle er barna?

Er det på tide med vinterdressen der du bur? Og vinterpose i vogna? Eller er det litt tid igjen før det blir så kaldt?

:)
 
Altfor tidlig med vinterklær, minst minus 5 før vi drar fram det
Min har akkurat slutter med shorts likevel
 
Til frøkna blir det ullundertøy og parkdress, til lillegutt er det to lag ull og teppe når han skal sove i vogn. Lue, votter og skotøy er også tatt på på begge :)
 
Tenåringene har på seg litt tykkere jakker nå, 5 åringen har overtreksbukse og jakkke, mini på 5 mnd har ullundertøy og en tynn dress i vogna og dundyne.
 
Her er det tynn ull, innenfor vinterposen i vogna. Er han i bæreselen ute så er det et ekstra lag ull og stor jakke som går rundt oss begge
 
Body og strømpebukse inne, 2 lag ull og ned i vognposen ute. 2-3 grader med litt snø.
 
Har tatt frem vinterjakker, men bruker mest skallklær enda. Stor forskjell fra dag til dag, ull/bambusundertøy på treåringen, med vanlig bukse eller ullbukse over, så tynn ulljakke evt under skallbukse og jakke.
 
Tidilgere u uka hentet jeg, og med ullundertøy og fleece ubder parkdress fikk jeg beskjed om at "det var så kaldt å være ute". Tok med vattert dress, og det var mye bedre. Vet at de fleste ikke bruker vintertøy enda, men det er også individuelt tenker jeg.
Så nå er det ullundertøy og vanlige klær under vinterdress, og ull fleece ull under regntøy. Heller litt mindre klær under vinterdressen. Ligger på 5-9 grader ute.
 
Tjukk genser og regntøy om det regner, ellers parkdress. Og lue og støvler.
Vanlig bukse og genser innenfor.
Ligger på mellom 5 og 10 grader her. Litt opp og ned. Mye regn.
 
Kommer an på været. Plutselig er det 20 grader og steikende sol. Andre dager er det 10 og sur vin. Bor i Storbritannia så slipper den kalde vinteren. Men vi bor på kysten så er ganske sur vind her.
 
Vanlige klær, om det er ull eller bambus eller bomull. Så et lag ull (lillelam) og så vognpose. Har ikke tatt i bruk vinterposen helt enda. Er rundt 11 grader her. Barnet er snart 10 mnd
 
Her hadde vi 18 varmegrader i dag:hilarious: Frøkna sov oppå vognposen i tynn body og bomullstights, reiv av seg sokkene og lufta like greit tærne. De dagene vi har hatt nedi 3 grader om morgenen har hun bomullsbody og ei bukse eller strømpebukse, en tynn ulldress utenpå, og tynn lue om vi skal avgårde. I vognposen har kun kun ullsokker og en tynn cardigan utenpå vanlige klær. Hun er 15 mnd og veeeldig varm.
 
Vår jente på 2 uker har body og enten bare sokker eller strømpebukse på inne.

Ute har hun en ullgenser over bodyen og en bomullsbukse og lue på - og ligger i lammeullspose i vogna :)

Det er ganske varmt her, men sur vind.
 
Mini på 4 mnd har som regel på seg tjukk ulldress fra Lillelam (med body og strømpebukse under) samt luer og votter, Hun ligger i en sommerpose pluss dyne ute nå :) vi har kjøpt inn vinterpose men ikke tatt den i bruk helt enda, her er det ca 8 grader i dag.

Inne har hun som regel bare en body med strømpebukse :)
 
3 år. Før bhg kler jeg på han ull stilongs, bukse, ullbody/ullgenser og strikkegenser :)
 
Tynn ull og en jakke, også i vogna med vinterpose :)
I barnehagen er det 2 lag ull og parkdress/regndress.
Tatt med vinterdressen siden de ønsker det (siden det kom snø en dag) men den har hengt ubrukt :)
 
Inneklær i vinterpose på babyen. Storesøster bruker vinterjakke, men ikke ull.
 
Vinterposen er altfor varm her ennå. Må være minst -5 før jeg tar frem dem, ellers koker ungene. Har lammeskinn i vogna og det varmer. Storebror har pledd og lillesøster har høstpose. Har på de «vanlig klær». Lillesøster tar jeg på en ulldress og lue+ votter (hvis det nærmer seg 0 grader). Storebror har fleese jakke og lue + votter (hvis det nærmer seg 0 grader).
 
Vinterposen er fremme i vogna nå, tar bare på mindre klær inni [emoji4] han sover mye bedre i den enn i vårposen. Eldste har også på seg vinterdress i barnehagen i dag, er rundt 0 grader her. I går hadde hun ikke på seg den, og hadde vært iskald på tur!
 
Back
Topp