Korleis har jula vore som nybakt mamma/høggravid?

M

Moderator Marte

Guest
Har det vore stressande, og har du fått gjort alt du hadde tenkt?
Kanskje du har tatt det heilt med ro og kosa deg mykje? :)
 
Jula har både vært slitsom men også avslappende! Mamma har invitert på middag nesten hver dag og vi har bare slappet av ellers. Litt slitsomt med besøk osv, og lite søvn pga mageboeren, men skal absolutt ikke klage:D
 
Egentlig veldig stressende selv om vi feira bare oss to og hundene hjemme.
Vi bestemte oss for å lage heimelaga til alle noe som gav enorm arbeidsbelastning :p Så fram til torsdagen før jul var jeg hyperstressa med absolutt fulle dager hvor jeg omtrent stod på fra morgen til kveld sammen med samboer.

Heldigvis senket freden seg her da iløpet av helgen og vi har begge bare slappet av og gjort som vi vil resten av dagene. Hadde en siste tur på senteret julaften faktisk ens ærend for å kjøpe halsbranntabletter og utenom det har alt vært fredelig :)

Vi har hatt en tøff høst så vi bestemte oss for å være mye hjemme og ikke stresse overalt i besøk. Det fungerte veldig godt for oss <3
 
Nybakt mor!! Kom hjem 22 des men hadde gjort alt klart til jul først i desember, så jeg trodde jeg skulle nyte desember og halve januar alene.... her går dagene i pumping og mating og bleier. Vi var alene på julaften bare oss tre og det var veldig greit! Vært tøft å bli mamma så tidlig så godt med rolige dager!
 
Foruten en familiekrise på siden (ikke hos oss) har det vært en rolig jul. Jeg har fått slappet av mye og sovet lenge om morgenen, så det har vært godt :) synes disse dagene før nyttår er ganske nervepirrende da, selv om jeg fortsatt har 19 dager igjen til termin :p
 
Jul og romjul som høygravid har vært ganske deilig! Fremdeles noen nervepirrende dager igjen før 2019, og krysser fingrene for at han holder seg inne ut 2018 :)

Sover mye, slapper av, går på kino, spiser god mat og generelt henter inn krefter til fødsel og barsel :)
 
Jula her har også vært avslappende, tross vannkopper.. håper bare lillebror holder seg inne så lenge som mulig nå slik vi både er i 2019 og vannkoppene er over:nailbiting:
 
Back
Topp