Korleis går sovinga?

Fiona84

Shrek <3
Oktobermirakler 2013
VIP
Kor mykje søv 2åringane no? Søv alle på dagtid fortsatt?
Her har det vore veldig mykje opp og ned, men på ein god dag, så søv vesla frå ca 19 til ca 08. Og søv ca ein time på dagen. Men har vore litt vanskelig å legge i det siste, så vurderer å kutte ned på dagtidsoving. Nokon som har gjort det?
 
Hun begynte å tulle i høst etter at hun har vært enkel å legge hele tiden. Men er bedre nå, sover fra 1900 til 6/7 tiden. Våkner som regel av gubben på ukedagene ;) men kan sove litt lengte i helga. Hun sover litt på dagen enda men er vi ute på ting klarer hun seg uten også. Sover Max 45 min på dagen.
 
Her er han veldig avhengig av hvilen på dagtid enda, og trenger minst 1 t. Gjerne 1,5t.
Legges 19.00/20.00 og sover til ca. 07.00, enkelte dager lenger.
 
Her er han veldig avhengig av hvilen på dagtid enda, og trenger minst 1 t. Gjerne 1,5t.
Legges 19.00/20.00 og sover til ca. 07.00, enkelte dager lenger.
Her har vi omtrent det samme.. Men den siste uka har han våknet 6 hver dag. Han blir så sliten stakkars:(
 
Her soves det og på dagtid enda, men varierer en del. Sover alt fra ikke noe til 2,5 time. Vi gir henne muligheten til å sove hver dag.
 
I juleferien har snuppa vår sovet kanskje 1 dag på 2,5t eller så har hu holdt ut til leggetid. Som er 7.30 begynte i Bhg igjen idag å regner med hu sover der. Når slutter man egentlig soving på dagen a? Er d rundt 3 år som er vanlig?
 
I juleferien har snuppa vår sovet kanskje 1 dag på 2,5t eller så har hu holdt ut til leggetid. Som er 7.30 begynte i Bhg igjen idag å regner med hu sover der. Når slutter man egentlig soving på dagen a? Er d rundt 3 år som er vanlig?
Her har også 2åringen kuttet ned på duppene. Har sovet dupp kun et par dager I jula. Meen, regner med at han trenger duppen sin igjen nå når han er i barnehagen. Litt annet aktivitetsnivå der enn hjemme.

Håper egentlig at det dabber av og at han slutter snart. Hadde en del utfordrende kvelder før jul der vi brukt lang tid på legging.
 
Han er veldig avhengig av søvn enda. Sover fra 40 min til 2 timer på dagen. Nå har det vært mye sykdom så da trenger han å sove opp mot 2 timer på dagen. Begge to legges 18:30-19 og lillesøsteren våkner rundt 6-7, og da våkner gjerne E av henne. Selv om de sover i hver sin etasje.
Noen her som har byttet til stor seng? Vi har sprinkelseng enda, men det er bare fordi han ikke tør å klatre ut av den :p
 
Han er veldig avhengig av søvn enda. Sover fra 40 min til 2 timer på dagen. Nå har det vært mye sykdom så da trenger han å sove opp mot 2 timer på dagen. Begge to legges 18:30-19 og lillesøsteren våkner rundt 6-7, og da våkner gjerne E av henne. Selv om de sover i hver sin etasje.
Noen her som har byttet til stor seng? Vi har sprinkelseng enda, men det er bare fordi han ikke tør å klatre ut av den :p
Her har vi byttet til større seng. Type vokseseng fra ikea. Han syntes det var stas. Det har gjort det litt enklere med lesing på sengekanten etc. Når/ om han våkner på natta, sitter han i senga til vi henter han.
 
Han er veldig avhengig av søvn enda. Sover fra 40 min til 2 timer på dagen. Nå har det vært mye sykdom så da trenger han å sove opp mot 2 timer på dagen. Begge to legges 18:30-19 og lillesøsteren våkner rundt 6-7, og da våkner gjerne E av henne. Selv om de sover i hver sin etasje.
Noen her som har byttet til stor seng? Vi har sprinkelseng enda, men det er bare fordi han ikke tør å klatre ut av den :p
Har ikke byttet til stor seng enda, for hun har ikke forsøkt å komme ut av den :p Jeg er gravid igjen nå, med termin i september. Blir vel stor seng på henne da, så kan babien ta over hennes.
 
Sover fortsatt godt på dagen, gjerne 1,5-2 timer, alt ettersom. Sover som en stein på dagti, men har maaange oppvåkninger på natten. Hun har igrunn alltid hatt det. Håper det endrer seg snart. Blir litt gal av det :(
 
Back
Topp