Korleis går det med kvalmen no?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Er du mykje plaga, eller har det begynt å gje seg?
Kanskje du ikkje har vore plaga i det heile tatt?

Fortsatt plaga, nesten mer nå enn tidligere vil jeg si. Holdt på å kaste opp på do på jobben i dag, og det har ikke skjedd før. Håper virkelig dette bare er en siste joho før det blir bedre!

Jeg har sluppet skikkelig billig unna i dette svangerskapet. Har på det verste vært litt småuggen når blodsukkeret har vært lavt. Og selv det er en stund siden.
12+0 i dag :)

Får kvalmebyer fremdeles men mye bedre og i hvertfall mye bedre en forje svangerskap

Ble sykemeldt pga konstant kvalme, brekninger og oppkast før jul, den gav seg heldigvis i jula! Kvalmen begynner igjen å komme i kraftige bølger, og har begynt å kaste opp et par ganger i løpet av dagen igjen, spesielt etter tannpuss eller måltider:grumpy: men, ikke kvalm hele tiden, så da er jeg fornøyd:joyful:

Fortsatt kvalm, men hvis jeg holder meg i ro går det bra og jeg slipper unna med brekninger:)

Sitter dessverre i :meh: virkelig ikke i god form til tross for 15 uker :sour:

Sitter i her og. Synd at andre og må lide, men godt å vite jeg ikke er alene. Syns det virker som mange er helt fine nå

Kvalm og kaster opp ennå 13+0.. Har vært dårlig siden uke 7, så begynner å bli temmelig lei :(

Tror kanskje det er på vei til å minke... de siste par dagene har vært LITT lettere :) Fortsatt mye trøtt, legger meg senest kl 20.
Er 13+4.

Fortsatt plager, og skal det være på samme måte som med de to andre barna, så blir det nok kvalme til uke 20 pluss.. :/

Her er den fortsatt der. Jeg tar kvalmestillende som hjelper en del, men er fortsatt ganske utslått.

Her er den fortsatt der. Jeg tar kvalmestillende som hjelper en del, men er fortsatt ganske utslått.
Hva tar du? Vurderer å høre med legen imorgen om å få noe. Har blitt så mye verre etter omgangssyke forrige uke og hater å gå kvalm. Men verst er matlysten, sliter med å få i meg mat.

Hva tar du? Vurderer å høre med legen imorgen om å få noe. Har blitt så mye verre etter omgangssyke forrige uke og hater å gå kvalm. Men verst er matlysten, sliter med å få i meg mat.

Jeg tar 3 postafen daglig. Første 1-2 ukene ble jeg så trøtt av de at jeg sov hele døgnet. Nå er jeg tilbake på vanlig søvnbehov :) Har også prøvd Phenergan og Stemetil som ikke hjalp noe. Du må nesten bare prøve deg fram. Jeg gikk ned 3 kg på noen dager i uke 6 før jeg startet på tablettene, og har gått opp igjen den vekta nå :)

Jeg tar 3 postafen daglig. Første 1-2 ukene ble jeg så trøtt av de at jeg sov hele døgnet. Nå er jeg tilbake på vanlig søvnbehov :) Har også prøvd Phenergan og Stemetil som ikke hjalp noe. Du må nesten bare prøve deg fram. Jeg gikk ned 3 kg på noen dager i uke 6 før jeg startet på tablettene, og har gått opp igjen den vekta nå :)
Er alle de uten resept? Har postafen liggende her hjemme ihvertfall. Må uansett ringe å få en sykemelding imorgen, så får høre med legen. Kjedelig å bli trøtt da, vet ikke hva som r verdt sive hele døgnet eller kvalm hele døgnet :/ Kan du kjøre bil med postafen? Hørte du ikke kunne det?

Er alle de uten resept? Har postafen liggende her hjemme ihvertfall. Må uansett ringe å få en sykemelding imorgen, så får høre med legen. Kjedelig å bli trøtt da, vet ikke hva som r verdt sive hele døgnet eller kvalm hele døgnet :/ Kan du kjøre bil med postafen? Hørte du ikke kunne det?

Postafen har rød trekant ja. Jeg kommer meg ingen sted uansett pga kvalmen og for meg har det vært bedre å få sove enn å være våken og kvalm og spy. Det var egentlig en ulempe når trøttheten gikk over, for det er så fælt å ligge våken på et mørkt rom og være for dårlig til å få sove...De andre to tablettene er på resept. Postafen er førstevalget i følge legen, så jeg hadde prøvd det først. Håper det blir bedre snart. Du kan jo prøve en halv tablett først, og se om du slipper trøtthet. For meg er ikke det nok, men det kan jo hende det tar det verste hos deg. Virkningen er i opp til 12 timer. Jeg har hatt behov for å ta hver 8. time for å ikke soy opp tabletten igjen, men skal prøve å trappe ned nå. Det er maks 3 i døgnet.

Vært sykemeldt siden uke 7 pga. kvalmen og spying og er det enda i uke 14... Fremdeles veldig dårlig. Kvalmestillende har ikke hjulpet, håper det avtar snart...

Misforstå meg rett, men godt å høre flere fortsatt er kvalme. Jeg er veldig kvalm fortsatt, og føler folk rund forventer at det skulle ha gått over snart. Er fortsatt vanvittig sliten også. Jobber bare 40%, som pedagogisk leder i bhg, men kjenner det er mer enn nok, og være der to fulle dager på avdeling. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde kontorjobb

Back
Topp