Korleis forteller dokke nyheten? Og når?

godegull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Mailykken 2025
lure på å la nyheten vere ein gave, då eg er 13+0 på julaftan! Mine foreldre venter sitt første barnebarn og vi skal feire der! Hans foreldre venter 6 barnebarn frå før. Nokon som har forslag til korleis ein kan gjere det?

Her får familien vite det på julaften [emoji4] er 12+2 på julaften [emoji4] de får bilde av Frøkna i Big sister kjole i gave [emoji4] og svigermor får en ramme med plass til 8 bilder [emoji4] (dette blir det 8 barnebarnet [emoji4])
Til venner tar vi på den samme kjolen til nyttårsaften [emoji4]

Vi skal fortelle til familien på julaften, for da har vi samlet både min familie og hans. Besteforeldrene og oldemor skal få kopper med «verdens beste mormor/farmor/morfar/farfar/oldemor» på og så skal de få hvert sitt bilde fra TUL (som vi kopierer opp). Har allerede fortalt det til en del venner fordi jeg har vært i en del festlige lag hvor jeg ikke har drukket og det er svært påfallende når det gjelder meg [emoji6]

Jeg tror vi venter til etter OUL, for vi vil se at alt står bra til med babyen først og for at ikke ventetiden skal bli så lang for søsknene.

Formen er elendig, så skulle ønske folk visste. Vil ikke bekymre barna unødvendig så biter tenna sammen.

Vi fortalte det til foreldrene våre og søsken på farsdagen, men vi venter med å offentliggjøre på julaften eller nyttårsaften! Er 12 uker på nyttårsaften, så venter mest sannsynligvis til da

Her blir det bilder av kommende storebror i storebror body i gave på julaften, er ikke 12 uker før 10 januar men er jo størst sjanse for at det går bra uansett.

Skal på tidlig ultralyd 20.des, så forteller nok nærmeste familie det på julaften. Så er jeg 12 uker på nyttårsaften, men vi venter nok til etter OUL med å fortelle noe til resten av verden! :-)

Svigermor fikk vite det forrige uke ved at mannen min viste hun bilde fra tidlig ul. Hun ble helt sjokkert og kjempe glad! Hun sto for å fortelle det til resten av familien der [emoji28]

Faren min skal få et bilde jeg har lagd selv på julaften, så får jo resten av familien vite det samtidig [emoji7]

c6dee1da77f378ad881cc9b34a68a58c.jpg

Dette blir hans første barnebarn, så han skjønner nok fort at det er noe på gang da ja [emoji28]

Litt vanskelig å fortelle nyheten når alle nære venner og familie ser det på meg allerede fra uke 3. Begynte å få spørsmål allerede før jeg hadde fått positiv test. De fleste kan ikke si eksakt hva det er, men mamma sa jeg hadde en glød og ei god venninne sa hun så det i fjeset mitt...
Selv står jeg litt forfjamset og skjønner ikke hvordan alle vet at jeg er det :-( Til og med mannen min hadde følelsen om at jeg var gravid før jeg skjønte det selv...

Planen var å samle alle besteforeldrene på 2.juledag og finne en fin måte og fortelle på da. Men det funker ikke hos oss :P

Skal fortelle det på julaften :-) vi er sammen med mamma, stefar og søstrene mine, så kommende storebror skal få fortelle de det med «big brother»-T-skjorte på. Noen som tipset om å pakke inn strikkepakke med hentesett til bestemoren - kanskje vi gjør det også :-)

Pappa og svigerfamilien min ringer vi nok på videosamtale der storebror får snakke med de med t-skjorta på [emoji4]

Vi skal røpe det på julaften, er da 12+5 :) Kommende storebror skal få en genser med teksten «Jeg skal bli storebror» på. Så leser han høyt foran alle hva som står på :)

Vi forteller det til pappa og kona hans samt mine svigerforeldre 22.desember da vi har invitert de hit for å bytte julegaver [emoji4]

De får en pakke fra nissen som de kan få åpne her den dagen, inni pakken ligger et fint hjerte med sløyfe på som det står følgende tekst på;

Morfar & .... ....
Lykkeliten kommer i juli 2018
[emoji173]

Farmor & Farfar
Lykkeliten kommer i juli 2018
[emoji173]

Blir 11 uker på julaften [emoji173]

Mamma og hennes samboer, og min søster skal være her på julaften så de får samme hjerte innpakket fra nissen den dagen [emoji173] Min samboer sin bror får også det samme, men han feirer hos sine foreldre i år så han får den gaven fra nissen under treet der sammen med sin ordinære gave [emoji4]

Forrige gang fikk de samme menneskene hver sin vinflaske med litt kamuflert beskjed på hjemmelaget etikett - ble veldig godt mottatt og utrolig morsomt [emoji173][emoji4]

Venner og annen familie tenker vi og informere i løpet av romjula med bilde av vår datter med en av julegavene hun får (en personlig bok med hennes navn i tittelen; .... blir storesøster)![emoji173]

Som dei andre gongane har foreldrene fått veta det samme dag som positiv test [emoji4] Resten av familien + storesøster fekk veta det i veke 9, eg fekk mage så tidlig å kunne ikkje sjula det lenger [emoji16]

Dersom alt ser bra ut på TUL om seks dager tenker vi å fortelle det til foreldrene våre på julaften :) Mine vet at vi har prøvd en stund og er nok litt spente på nyheten om første barnebarn. Jeg ville egentlig vente til fullgåtte 12 uker, men det får bli litt tidligere likevel. Jeg har hatt en lang eksamenstid i tillegg til at jeg har vært ganske slått ut de siste ukene, så de blir nok litt furtne om jeg unngår de stort lenger nå ;) Jeg føler flere begynner å lukte lunta også. Det synes jo ikke på magen enda, men grønnfargen i ansiktet avslører meg nok :meh:

Jeg er ikke så god på reaksjoner (hverken andres eller mine egne), så vi kommer ikke til å si det face to face. Jeg tviler overhodet ikke på at de blir veldig glade, men jeg har like store problemer med å fordøye om folk blir hoppende glade som hvis de blir litt for lite synlig glad. Så jeg liker alltid best å få beskjed om ting når jeg er alene og selv å få si ting på litt avstand.

Back
Topp