Korleis fortalde du pappaen at du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Kanskje han var der med deg når du tok graviditetstesten? :)

Jeg testet klokken fire på natten. Våknet og visste jeg skulle teste den morgenen, så tenkte at kl 4 var greit. Og den viste positiv.

Men, jeg løp ikke akkurat inn til mannen og vekket ham. Dette var søndag morgen og jeg skulle stå opp med junior siden det var farsdag.
Junior våknet vel 6.30 ca og vi hadde en hyggelig morgen. fem på ni orket jeg ikke vente lenger og vi fikk for å vekke pappa.

Begynte med å si at junior hadde øvt på å si noen ord til pappaen sin (han er 14 måneder så en hel setning sier han jo ikke). Jeg måtte si dem for ham, og sa "pappa jeg er glad i deg". Da smilte pappa litt og så var det noe mer junior hadde øvd på, det klarte han jo heller ikke å si, så jeg sa for ham "jeg skal bli storebror i juli".
Mannen lå med lukkede øyne i ett sekund til, før han sperret de opp og jeg kunne bekrefte -joda, jeg er gravid :)

Mannen var hos svigers den helga det var farsdag, og jeg var fri for (gode) graviditetstester. Da han kom hjem mandag morgen hadde han med tester. Tok en, og den var positiv. Gikk da inn til ham i stua og gratulerte med overstått farsdag :)

Tok en test tidlig og viste den når jeg vekket han. Tok litt tid før han skjønte hvor han var og hva som skjedde :happy:

Først da jeg tok testen trodde jeg den var negativ for streken var så svak, og jeg har fått så mange negative så jeg gadd ikke stirre på den så hardt. Så jeg gikk og la meg igjen og fortalte samboer at den var negativ. Litt senere da vi sto opp igjen så jeg på den litt nærmere, og da så jeg jo at det var en svak strek. Så da måtte jeg få han til og se om han også kunne se strek, men han er jo strek blind så han trodde ikke helt på den. Har fått noen skyggestreker før, så turte ikke å bli for glad. Men streken fortsatte og bli sterkere de neste dagene :)

Snakka med han på tlf når han var på jobb. Sendte så bilde av graviditetstesten på mobilen og ba han sjekke meldinga han fikk.
Han ble forfjamsa og sååå gøad :)<3

La en body og graviditetstesten oppå tastaturet på pcn hans og ventet spent på at han skulle legge merke til det når han kom hjem. Han ble veldig glad :Heartpink

Sniker fra Januar :D
jeg kastet pinnen på han. Ja unnskyld jeg vet haha XD
men vi hadde ikke noen planlagt graviditet og jeg hadde knapt fått tiss på pinnen før den lyste to streker. Så satt hetten på, åpnet dodøren og kastet pinnen på han. "SE HVA DU HAR GJORT".
Vi gleder oss veldig da. Han gledet seg i hemmelighet i begynnelsen framtil jeg aksepterte at baby blir det, og når jeg endelig begynte å smile lurt og stryke magen da fikk han endelig si hvor mye han gledet seg <3 Herlige mannen min!

Her testet jeg på kvelden, like etter han var reist for å være på jobb i 14 dager o_O Trodde uansett det var for tidlig til å teste positivt. Sendte han først en melding og ba han ringe meg når det passet. Han fikk dermed vite det mens han ventet på ferjen. Det som var litt gøy, var jo at dette var på farsdagen :Heartred
Gleder meg veldig til han kommet hjem fra jobb igjen denne gangen. Håper vi kan dra på tidlig ul sammen. :Heartred

Jeg tok testen på kvelden. Gikk rett ned med testen i lommen og spurte mannen når han synes det perfekte tidspunktet for et barn nummer to ville være. Tror han svarte vinteren eller våren 2020. Jeg sa da "ikke juli 2019 altså?" Han ble kjempeoverrasket og glad, mens jeg lo og grein litt om hverandre, både av glede og redsel. Disse barna ble litt tettere enn jeg hadde tenkt :nailbiting: Faren vendte seg til tanken med en gang, mens jeg trengte et par uker på meg.

Jeg hadde sett for meg at neste graviditet skulle jeg gjøre noe morsomt ut av å fortelle han det, men jeg måtte bare si det med en eneste gang :)

Jeg fortalte det på bursdagen hans, 26.okt:joyful: Han lå å sov, jeg sto opp å tisset på pinnen og ble helt skjelven da den viste gravid:p Skulle definitivt ha skrevet bursdagskortet på forhånd, for det så ikke ut:D hilsen gamle fru olga på 93 lissom:hilarious: Pakket fint testen oppi konvolutten å hoppet oppi sengen:D Han ble kjempe overrasket og glad:Heartred tydet desidert testen bedre enn skriften min:happy090 Nå må vi bare komme oss på tul:love7 og håper spiren sitter til juli:Heartbigred

24595BAE-E923-4EB0-9374-9228B6708900.jpeg
Sendte dette bildet til han, fra doen på senteret der jeg jobber og vi hadde julebord lørdag som var vi hadde jo en liten anelse. Men ble ganske bekrefta her. Skulle være hjemme alene resten av helga. Så klarte ikke vente med å snakke med han.

jeg sendte bilde på melding til mannen (samme som profilbilde), det tok noen sekunder før han skjønte hva de er for noe :D

Satte meg ned med han etter jobb å sa at jeg hadde lurt på å kjøpe noen EL-tester, bare for å se om vi virkelig traff med forsøkene våre. Å han var klar for det! Så sa jeg "men så fant jeg ut i dag at det ikke blir nødvendig" og viste ham tre positive tester :knegg:

Back
Topp