Korleis forholde seg til aa vaere stemor til voksne barn...

3 Hjerter

Forelsket i forumet
Han som er faren til barnet mitt er 57 aar gammel, og har 3 soenner paa 32, 28 og 17. Dei to eldste har barn sjoelv. Korleis skal eg forholde meg til desse ungane, dei er voksne meiner eg. Den eldste kjem eg godt over ens med, dei to yngste har eg ikkje helst paa ennaa. Eg vil ikkje ta mora sin plass, og ho er ei flott kvinne, som har oppdratt flotte barn, og er ogsaa ei flink bestemor.
Eg venter barn med han som er far til tre og bestefar til to, og det er nesten 18 aar siden han fekk sitt siste barn.Eg oensker aa vere der for dei voksne barna hans, og oensker ikkje aa vere mor for dei, daa dei har ei mor.
Eg er forlova med han, og venter hans barn, men kor passer eg inn i dette her ?

Far og bestefars forlovede ?

Ikke helt lett det der, men veldig greit sånn du tenker med at du ikke skal være barnas mor, det hadde vel bare blitt rart. 
Syns ikke det er noe rarere/mer innviklet enn at du er far sin kjæreste/forlovede. 
Hvis de ønsker at du skal være "bestemor" og du føler det er rett for deg kan du jo fint være bestemor, eller et annet alternativ til kallenavn for å knytte deg inn i familien på en måte.

Nagini skrev:
Kva blir hans barnebarn til vaart barn ?

Nevøer/nieser

Jeg har en stesønn på 18, men har vært i livet hans siden han var 10. Likevel, jeg er ikke noen ertatning for hans mor, og vi er gode venner sånn sett, men jeg irettesetter ham om han er frekk eller uhøflig, og ber han rydde etter seg om han ikke gjør det. Det aksepterer han fint. Men nå har jeg jo vært her en stund da. Det er viktig å forholde seg til dem som voksne mener jeg og ikke behandle dem som barn. Bare vær fars kjæreste/forlovede. Du må gjerne spør dem hva de ønsker du skal være for barna deres, om du ber om deres mening og viser at du vil bli kjent med dem, blir det nok godt mottatt. Barnebarna hans får seg en liten tante eller onkel, hehe.. Det er jo litt artig! :)

Back
Topp