Korleis blir jula feira?

torhildy

Betatt av forumet
Ja, det lurer eg på :) Blir det feiring med stor familie eller ein liten feiring?

I år skal me feira med svigerfamilien min som bur 2 timer her ifrå. Me blir 8 stk tilsammen, oss tre, svigerforeldra og svoger med kone og 3 år gamal datter. Gleder meg skikkeleg!!
Me jobber skift både eg og mannen min så av 11 mulige blir dette andre jula me feirer skikkeleg saman! Ellers har ein av oss jobba ettermiddag eller natt... Men i år har me vore superheldige! Mannen min har fri frå 21. til 31. og eg er i permisjon. Så denne jula skal virkeleg nytast, blir nok lenge til neste gang me er så heldige.
 
Vi skal til svigers som bor 80mil herfra :O
Blir oss tre, svigermor og svigerfar, 2 svogere og KANSKJE bestemora dersom hun er bedre. så 7-8 stk.

Vi kjører nå på fredag, og ankommer lørdag, siden vi stopper halvveis og overnatter på hotell. Mannen har permisjon og jeg har fri fra jobben <3
 
Vi skal feire jul hos min mamma og stefar. Min tante og fetter på 11 blir også med.
Drar på lillejulaften og blir til frokost 2. juledag. Resten av julen er fylt opp av besøk til resten av familien. Svigerfar fyller år 3. dag så da er vi, naturligvis, alltid der :) Kommer også til å feire nyttårsaften hos svigers.
Har fri hele julen, men nyttårsaften skal jeg jobbe og svigers bor bare 15 min. fra oss så da passer det fint.

Blir spennende å se hvordan mini reagerer på juletreet og pynten ellers. Vi har ikke pyntet så mye her hjemme, men vet at mamma liker å ha masse pynt fremme, og mini har veldig sansen for ting generelt som ikke er hennes. Tenker det skal gå bra, vi må bare være litt ekstra på vakt :)
Gaver vet jeg at hun er interessert i. Pappaen og jeg har hver våre julekalenderen og de elsker hun å rive av papiret på, så det blir sikkert livlig på julaften :)

I dag har hun vært veldig pjusk og i ettermiddag kikket spysyken inn. Håper bare hun kommer seg raskt og at ikke vi andre blir syke i julen.
 
Vi skal feire jul hjemme :) blir muligens 12 stykker, mine foreldre og søsken pluss samboern til ene søstra mi, svigerfar, søskene til sambo og bestemora hans. Svigermor ville ikke feire ilag med oss siden svigerfar er invitert. Dumt at det skal være slik! Menmen, koselig blir det uansett<3
 
Vi skal feire hjemme hos oss selv :) Bare vi 2 og begge ungene og det gleder vi oss til. Er nok en liten tur hos svigers på formiddagen siden de er nærmeste nabo. Men skal lage egen mat og pakke opp pakkene i eget tempo og til egen tid slik at ungene kommer i seng i noenlunde normal tid da de er veldig vaneunger.
 
Back
Topp