Korleis blei partneren din klar for babylivet?

M

Moderator Marte

Guest
For den som er gravid kjem det ofte meir naturleg å bli klar for livet som forelder :)
Korleis blei partneren din klar for omveltninga det er å bli medmor/pappa?
Las han/ho nokon bøker, eller snakka dokker mykje om det? Kanskje kom det heilt neturleg?
 
Han leste boken "Verdens beste pappa", fulgte med på appene gjennom svangerskapet, var med på alle kontroller og vi snakket mye om det. Tror rett og slett det falt mer naturlig for han enn for meg, og han har taklet omveltingen bedre også. :)
 
Han leste boken "Verdens beste pappa", fulgte med på appene gjennom svangerskapet, var med på alle kontroller og vi snakket mye om det. Tror rett og slett det falt mer naturlig for han enn for meg, og han har taklet omveltingen bedre også. :)
Høyres ut som han var veldig engasjert :D Så kjekt at du fallt så naturleg for han!
 
Han snakket litt med kompiser som hadde barn vet jeg:)

Ellers snakket vi lite om det hjemme egentlig:) men klar var han!
 
Følger denne og håper det kommer noen gode anbefalinger om bøker partner kan lese! :D
 
Vi snakket veldig mye om det. Og mannen leste masse på Internett om babyen og har vært veldig ivrig på baby utstyret som vi skulle kjøpe, så han var nokk like klar som meg når babyen kom ☺️
 
Han leste nesten ikke noe,så ble ganske irritert til slutt fordi han spurte unødvendige/dumme spørsmål til jordmor. Måtte også jage på at han skulle tenke på navn,og stilte han til veggs til slutt og sa at han måtte skjerpe seg og at det føltes som jeg var alene om dette fordi han aldri foreslo feks innkjøp,navn eller leste en eneste ting om svangerskap,fødsel eller barn. Da tok han seg sammen. Han er veldig samvittighetsfull, men en sånn som utsetter og utsetter. Da baby kom hadde han bestemt seg for å være en sånn får som står på og tør å prøve seg, for der var han litt redd for på forhånd. Han er en super pappa til gutten vår,og nå er det ei jente på vei. :)
 
Flere og flere av kompisene hans har barn og han er også gudfar til en veldig herlig liten gutt, så han syns det var veldig koselig å få være sammen med dem mens jeg var gravid. Han var veldig ivrig og ble med på alle kontrollene bortsett fra to stk da han var på jobbreise. Vi så på fødeavdelingen og leste i forskjellige gravidapper sammen :) Han er en fantastisk pappa og forguder datteren vår!
 
Back
Topp