Korinavaksine og amming

Vetlespire

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Noen som har vaksinert seg mens de ammer? Hvordan gikk det? Mistet du noe melk eller ble dårlig? Ønsker å høre andres erfaringer med dette og hvilken vaksine som ble girt?

Jeg har fått to doser med Moderna. Har ikke påvirket ammingen eller barnet på noen som helst måte. Etter dose 2 fikk jeg frostrier og feber på natta og dagen etter, ellers ingen bivirkninger.

Tatt første dose med Moderna. Ikke merket noe annet enn at jeg var ganske øm i armen et par dager :) Tok den ca tre uker etter fødsel

Husker ikke hvilken jeg fikk, men jeg merket iallfall ingen endring vedr amming.

Har fått to doser pfizer.
Ikke påvirket amming i det hele tatt, litt “surrete” i hodet etter første dose men det var det eneste:)

Nå ammer jeg kun kveld og natt, men merket ingen endring etter vaksinen.

Dose 1 pfizer og dose 2 moderna.
Øm i armen etter begge. Tok ibux og paracet forebyggende rett etter dose 2, etter anbefaling av kollegaer som gikk med skikkelig influensafølelse etter moderna. Usikker om det faktisk hjalp eller om jeg slapp unna med noe mer enn øm arm.

Fått to doser med Phizer, ikke noe endring i amming. Ingen bivirkninger, annet enn litt øm i armen

Fikk først Pfizer også Moderna. Synes baby hang mer i puppen det første døgnet etterpå, men ikke noe problematisk. Det var i fullammeperioden, så da merkes jo endring fortere for baby enn om den er 12 mnd og spiser mye fast føde.
Veldig øm arm begge gangene, sykdomsfølelse og kroppsverk, mageknip, diaré etter Moderna. Men ikke verre enn at det hjalp godt med to Paracet :)

Jeg tok 1. dose med pfizer og merket ikke noe i forhold til amming. Jeg ble ekstremt trøtt, vond i hodet og fikk feberfrysninger. Varte 1 døgn. Nå skal det sies at jeg tok vaksinen 5 dager etter fødsel, så kroppen var nok litt nedkjørt i utgangspunktet. Har i tillegg autoimunsykdom som også kan ha spilt inn. Tok paracet og det gikk overraskende bra.

Har fått en dose Pfizer og en med moderna. Merket ikke noe med melken eller ammingen. Fikk veldig vondt i armen og ble sliten etter modernadosen.

2 doser med Pfizer, merket ingenting på ammingen :happy:

Første Pfizer og andre Moderna. Merket ingenting med ammingen, like mye melk og amming som ellers.

Første Pfiser og andre Moderna på meg også. Stiv i armen ved første. Vondt i armen og litt sliten etter andre. Ingen endring på amming. :)

Back
Topp