Koreansk kosmetikk

Trillian87

Forelsket i forumet
Andre som bruker det? Jeg må skifte ut en del produkter nå pga graviditet, men sliter skikkelig med å finne ut hvilke produkter som er trygge! Leser meg grønn!!! Hva bruker du?

Normal hud med uren T sone, men nå begynner de forbaska hormonelle kvisene å komme, så blir vel som sist - Pizzatryne...........

Jeg bruker noe aloe vera produkter jeg kjøper fra en venninne. Ikke tenkt over at de ikke er godkjente som gravid? Men vil tro de er det. Har ansiktsvask, ansiktskrubb og ansiktsmaske. Kjempefornøyd :)

Jeg bruker rene hudprodukter fra Vossabio. [emoji173]️ Innimellom slår jeg på stortrommen og slenger på litt mascara.

Jeg bruker ikke sminke.
Av andre produkter bruker jeg kun økologiske og rene varianter. Til ansikt har jeg valgt merket ISUN. En fantastisk serie! [emoji4]

Hva er forskjellen på koreanske produkter i forhold til de som mange tenker på som "standard" produkter?:)

Jeg bruker ansiktsrens, øyekrem og ansiktskrem fra Korea. Har kuttet ut de produktene med syre i, selv om jeg ikke vet om det er nødvendig. Ellers bruker jeg veldig lite kosmetikk, både før jeg ble gravid og nå. Litt maskara hvis jeg "tar helt av" ;)

Vet dere om den Bubble Clay maska fra elizavecca er OK?

Nå ble jeg nysgjerrig, aldri hørt om. Dere som bruker dette, synes dere det fungerer bedre enn "vanlig" kosmetikk, blir huden finere?

Nå ble jeg nysgjerrig, aldri hørt om. Dere som bruker dette, synes dere det fungerer bedre enn "vanlig" kosmetikk, blir huden finere?
Hos både meg og min mann har det funket veldig :) :) Så litt lei meg for at jeg må slutte å bruke flere av produktene! Hehe...

Sliter veldig med alt vi skal unngå altså! Leser meg grønn! Var ikke sånn med første[emoji23]

Men man skal unngå rosmarin og ecaluptus og mange andre essensielle oljer som finnes i hudprodukter! Litt lei av å studere ingredienser nå kjenner jeg[emoji28][emoji23]

Sliter veldig med alt vi skal unngå altså! Leser meg grønn! Var ikke sånn med første[emoji23]

Men man skal unngå rosmarin og ecaluptus og mange andre essensielle oljer som finnes i hudprodukter! Litt lei av å studere ingredienser nå kjenner jeg[emoji28][emoji23]

Hvor finner du alle disse forbudene?:nailbiting:

Ligger masse artikler og slikt ut med hva man bør unngå. Vitamin a/retinol og Bha syre er iallefall fyfy, så er det mye annet.. Hehe... Søk hudpleie graviditet eller noe i den duren :),

Føler bare at det kommer så mye skremselspropaganda, uten skikkelige kilder, man må jo holde seg unna alt til slutt. Ser liksom for meg at helsedirektoratet hadde kommet med noen anbefalinger om det hadde vært veldig farlig, det er jo så utrolig mye som blir giftig om man får det i seg i store mengder, men som stort sett er ufarlig.

Men forstår veldig godt at man vil være føre var da! Heldigvis bruker jeg ikke så mye kosmetikk, men må nok tenke litt mer over hva jeg bruker likevel :)

Back
Topp