Kordan regne du ut termin?

Smurfine88

Forumet er livet
Juli13-jentene
Desemberskattene 2014
Julimammaer 2016
Fra el eller fra siste mens?

babyjente 27 Juli ♡
 
Siste mens gjør jeg, men har sett flere måter å regne d på..Ble bare forvirret så holder meg til mens
 
Okei for når eg gjør det får eg termin 30 november :p

babyjente 27 Juli ♡
 
Vet d er d legene gjør også, men om du vet når du hadde el eller evnt vet at el var senere enn normalt denne gangen så hadde jeg regnet fra da
 
Mange måter å regne på. Nå hører jeg det snakkes om at standarden i Norge er 40+3 isteden for 40+2, men jeg frister å regne etter gammelmåten.

Da jeg gikk gravid med datteren min visste jeg at menstermin var feil så jeg stod på mitt og fikk rett.
Hun er født nøyaktig 38 uker og 1 dag etter unnfangelse.
Menstermin var satt 9 dager etter hun er født. UL termin var forøvrig samme som menstermin.
Jeg kunne altså risikert og gått alt for lenge på overtid siden man ikke ble regnet 2 uker etter termin den gang da.


Menstermin min denne gangen etter gammelmåten er 2 desember. BV sier 3 desember så jeg tok den.

Men denne gangen vet jeg ikke helt når unnfangelsen skjedde fordi timingen vår er veldig dårlig i forhold til når FF mente EL var.
Jeg er trolig 14 dpo i dag.
 
Last edited:
Regner fra siste mens, da jeg ikke vet når jeg hadde el.. Hadde sterke mens smerter kvelden 9'ende mars, så d kan jo ha vært el.. Isåfall blir jeg flyttet noen dager, men altså, vet jo ikke, så det blir spennende å se hvilken dato vi ender opp med :)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Fra el fordi jeg tok el test så vet sikkert når den er :)
 
Jeg regner ut fra EL :)


Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP1 - ? Venter på TR eller positiv test
 
Ville vanligvis regnet ut fra el siden jeg nå vet akkurat når den var. Men den var på cd15 så får samme termin med både mens og el.
Men jeg har såpass stabile sykluser at pleier ikke være noe særlig variasjoner.
Har aldri testa etter el med noen av de andre barna så har kun hatt menstermin å gå etter og har aldri blitt flyttet en eneste dag på hverken tidlig eller ordunær ul men noen av de.




♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)
 
Back
Topp