Kor tidleg tore eg å fortelje nyheita?

Sunshine89

Flørter med forumet
No har det seg sånn at eg og sambuar mest sannsynleg skal feire jul med familien hans i år, men vi skal heim ein tur siste helga før jul. Då vil eg vere mellom 8 og 9 veker på veg. Er det for tidleg å fortelje det til næraste familien då? [emoji4]

Vi har delt med våre nærmeste og de det faller seg naturlig med :) Er 8+ uker, er så utrolig dårlig form at å holde skjult er ikke et alternativ for oss da ;)

Jeg skal hjem nå til helga og vil da være nesten 8 uker på vei og kommer ikke til å si noe til dem :P men det er fordi jeg vil si det til ungene først og de tørr jeg ikke si noe til før jeg har vært på tidlig ul og veit at alt er bra... men om de "ser" det pga begynnende mage eller at jeg ligger over dass å spyr på morgenen og spør kommer jeg ikke til å si nei da :P

Jeg er 9+2 på julaften og vurderer å fortelle det til svigers rett og slett fordi alt blir mye enklere da. Slipper å finne unnskyldninger for å ikke ta en øl til maten eller å ikke spise spekemat på 1. juledagsfrokosten. Skal på ul neste uke, så hvis alt er bra da, tenker jeg det er innafor å fortelle de nærmeste

Vi skal si det julaften. Da er jeg 8+4.

Svigerfar fikk vite det nå i helgen, dette fordi vi var på hytta og jeg var så dårlig. Min familie får vite det på julaften, da er jeg 10+3. Både fordi det er en fin anledning å dele det da, men også fordi jeg er den siste i familien som takker nei til spekemat, spesielt i julen :p Svigermor får vite det i julen hun også :)

Jeg har fortalt det til de jeg synes det greit å fortelle det til hvis jeg mister. Det vil si; flere i nærmeste familie, min beste venninne og sjefen.

Vi delte det tidlig, alle vet det nå :) Orker ikke gå å skjule den gledelige nyheten, jeg bryr meg ikke om den 12 ukers grensa

Svigers vet det, og de jeg jobber med da det er vanskelig å prøve å få tilrettelegging uten å røpe seg :,D

Skal snart fortelle venninner og barna, og resten av familien :) rundt jul

Vi delte nyheten tidlig, vi hadde vært på tul å sett hjerte slå, så da følte vi at vi ville fortelle våre nære det:-)

Dette må enhver gjøre som føles naturlig :) Vi har tidligere svangerskap fortalt det tidlig uten å angret på det, selv om vi mistet en gang, så syntes jeg det faktisk var fint at alle visste hva vi gikk igjennom :)

Denne gangen venter pga det har vært mer risiko involvert og at dersom vi mister ikke vet om vi kommer til å prøve igjen med det første, eller i det hele tatt, så vil derfor skåne storebroren i huset som så gjerne ønsker seg en lillebror :) Men det er oss :)

Vi har fortalt det til familie :) en stund siden nå. Men jeg gjorde det nettopp fordi jeg er så dårlig og hvis det skulle skje noe kan jeg få støtte av de ;)

Venner og jobb vet det fortsatt ikke, men jeg håper jeg kan holde ut desember. Da er jeg i uke 12 :)

Tusen takk for alle svar! No kjem eg til å vere 8 + 4 neste laurdag når vi skal på besøk til familien min, så eg trur vi kjem til å fortelje det då [emoji4] Familien til sambuaren min får antakeligvis vite det i romjula. Men har eit dilemma med farmora til sambuaren min, ho er ei som pratar med alle om alt.. Det vil då seie at om ho får vite det, så veit alle det. Vi vil gjerne gjere det offentleg sjølv rundt 12 veker, så lurer på å ikkje fortelje til ho.. Evt gjere det offentleg rett etter nyttår [emoji4]

Jeg har også en bestemor som ikke klarer å holde på hemmelighet. Hun får ikke vite før det er greit at alle vet ;)

Vi fortalte det tidlig. Tror vi var 4+4. Vi har vært veldig åpne i prøverørsprosessen så folk spør litt hvordan det har gått! :) synes det er herlig å kunne dele gleden :)

Back
Topp