Kor sjuk er sjukt??

Klesklypa

Gift med forumet
Vi er litt uenige her :) meg og min mann.

Snuppa har de siste dagene vert super snørrete.. grønt seigt snørr (jepp..deilig..) i sttore strømmer..
I helga begynte ho å hoste litt. Og inatt hosta ho masse. Ikkje noke slim eller noke, bare son tørrhoste. Og idag har ho vert så hes at ho til tider ikkje har hatt stemme i det heile tatt. har vert stille og rolig hos oss med andre ord :) stakkars jenta mi!
så eg har hatt ho heime fra BHG idag.

Men.. ho har ikkje feber, god matlyst og så og si like aktiv som vanlig. Derfor lurer eg på om ho gjerne kunne hatt ho i BHG.. Mannen meiner det!

Kor sjuk er din baby før den blir heime?
og hadde du sendt din til BHG med desse syptomene??
 
så lenge de bare er snørrete og hoster ville jeg sendt de i bhg .. mange unger er snørrete hele vinteren .. men hadde det vært antydning tl at de var i dårlig form eller var plaga av det , hadde jeg holdt de hjemme
 
Så lenge hun har god allmenntilstand, hadde jeg sendt henne i bhg. Crazybaby har slitt lenge med hoste nå som dere vet. Noen dager har han gått i bhg fordi han har virket OK (og blitt hentet tidlig), mens andre dager har jeg holdt han hjemme fordi formen er deretter. Han blir også sliten av søvnløse netter. Ikke helt seg selv for tiden. Jeg har sett at det er noen barn i bhg som er rene kjære snotterimaskinen. Årstiden gjør vel sitt. Håper hun kommer seg fort!
 
hadde nok også havnet i barnehagen, så lenge hun har sovet godt og fyker rundt som vanlig :) snørr og hoste er vel tolerert i barnehager.... (:

barnet mitt må ha nedsatt allmenntilstand for å være hjemme, eller andre synlige symptoner på sykdom for å bli hjemme :) eller feber for eksempel.
 
Jeg holder med mannen din, jeg!
 
Men ho er jo så hes... ingen stemme jo!
skal eg sende ho i BHG i morra altså??

*hønemor*
 


mariannnilsen skrev:
så lenge de bare er snørrete og hoster ville jeg sendt de i bhg .. mange unger er snørrete hele vinteren .. men hadde det vært antydning tl at de var i dårlig form eller var plaga av det , hadde jeg holdt de hjemme

samme her
 
Min hadde ikke vært hjemme med de symptomene. Forkjøla med god almenntilstand er ikke syk i mine øyne.. Skulle jeg holdt ham hjemme på grunn av det så hadde det ikke blitt mange dagene i barnehage etterhvert;)
 


Klesklypa skrev:
Men ho er jo så hes... ingen stemme jo!
skal eg sende ho i BHG i morra altså??

*hønemor*

Jeg hadde sendt henne ja, men jeg er heller ikke veldig hønemor ;) Men for all del hvis du har mulighet til å ha henne hjemme uten å ta fri fra jobb så er det jo ikke noe problem! Men jeg hadde nok aldri tatt fri fra jobb for å være hjemme med henne når hun han god almenntilstand.

 
Skulle jeg holdt Hannah hjemme når hu er snørrete og hoster, så hadde jeg likesågodt kunne sagt opp jobben min, for det er hele tida :-p Kunne nok lagt ned hele barnehagen også, for så godt som alle ungan er forkjøla om dagen, så da hadde jeg ikke hatt no jobb lell :-p Hehe...

Så jeg hadde helt klart hatt hu i barnehagen :-) Men det er jo du som mamma som kjenner barnet ditt best, og veit hva som er til hennes beste da ;-)

Det går jo an å si fra i bhg at du er litt usikker på formen hennes, så holder de nok et ekstra øye på hu og ringer garantert hvis det blir verre :-)
 
Er litt hønemor jeg da..

ville kanskje hatt han hjemme fra bhg en dag- om jeg hadde hatt mulighet til det- som en hviledag.Noen ganger hjelper det veldig å bare kunne sove og roe ned. Høyt tempo i bhg innimellom. Så hvis formen var grei ville jeg sendt i bhg med beskjed om hvordan formen var, at de fikk bare ringe om formen skulle endret seg. Prøvd at han skulle hatt en kort dag i bhg.
 
Natt til i går sov snuppa veldig dårlig.. hun hadde en fæl tørrhoste og potte tett i nasen.. så sambo var hjemme med henne.. selv om hun var aktiv og fin form ellers :=) 
I dag hoster hun fremdeles men har sovet hele natten så i dag blir det barnehagen :) 

Jeg holdt henne vel egentlig hjemme for jeg har hørt at man lett kan få lungebetennelsen tilbake igjen.. 

Men er du fremdeles sykemeldt? da har du jo sjansen til å ha henne hjemme til hun blir frisk :) kosetid med mamma er det beste som fins :D 
 
ja, eg er heldig som kan ha ho heime i tvilstilfeller :)
har hatt ho heime i to dager no.
sjølv om dokke gjerne hadde hatt ho i BHG
Men ho hadde absolutt ingen stemme! ikkje bare litt hås liksom!
datt og slo seg og ansiktet skreik og augene var full av tårer men ingen lyd kom ut..
idag er ho "bare" hås så idag har eg sendt ho dit noken timer :)

Men hu for et vær ho må være ute i!
 
En dag ekstra med mammakos har sikkert vært godt for henne. <3 Hun koser seg i bhg, skal du se, og de sier ifra hvis de føler at hun har det bedre hjemme.
 
Back
Topp