Kor ofte får barna sjå på fjernsyn eller iPad etc?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Nettbrett har de ikke. TV'n står på nesten hele tiden, varierer hvem som sitter og ser på.

Nei, har ingen regler på det. Syns jeg det blir for lenge så får jeg de til å skru av og gjøre noe annet.

På hverdager er det kun TV etter kl 17.20 (når barne-TV begynner på NRK super). Men ofte leker hun mye lenger og dere bare på tv fra i 18-tida.

iPaden er satt opp med Screen time, så den kun fungerer fra 4.00 til 08.00 om morgenen. Det er fordi hun ofte våkner i 5-tida, men vi har en lampe på rommet hennes som blir grønn kl 6.15 på hverdager, så før det må hun være stille på rommet sitt, da pleier hun å bruke iPaden.

Det er kun tre apper på den. NRK Super, Fantorangen, og et Mikke Mus -tegnespill. Som regel ser hun på noe på NRK Super når hun ser på iPaden.

Vi tar den også med på lange togturer. Foreløpig ikke tatt med på bilturer.

Last edited:
iPad får han her kun i helgene og kun i et par timer, bruker den ofte når vi reiser da den er gullverdt når vi er ute og flyr. IPaden har forresten ikke YouTube, så mye grusomt som vises der:confused1
På TV ser han bare mens jeg lager middag og i kanskje 1 t før leggetid, da er han så sliten av bhg at han ikke orker noe annet. Sovner noen ganger på sofaen.
Han er forresten 4 år.

Har ikke iPad. Tvn står på nesten hele dagen, men det er mest fordi jeg liker å ha noe i bakgrunnen. Har som regel på Friends eller the office så jeg har noe å se på, som jeg ikke trenger å følge med på :p

Litt TV før leggetid i hverdagene, av og til på morgenen i tillegg i helgene.

De får se hver dag. Det varierer veldig hvor mye. Noen dager så bare leker de og har ikke lyst til å se, og andre dager hvor de kanskje er litt slitne, så er det godt å sitte å se litt. Det har ikke vært nødvendig med restriksjoner enda.

De har hver sin iPad, ser på det om det har gjort alt jeg har bedt de om. I en slik teck-verden vi lever i synes jeg det bør begrenses litt, men ikke ned til halvtime m dagen.

De spiller bildelotto, pusler puslespill, leker med Fantorangen, bygger lego
eller ser på YouTube Kids. :happy093Elsker den appen!

Mine er små så iPad har de ikke og har aldri sett på vår. TV ser de på 15 min hver kveld (2 små episoder med tegnefilm fra NRK super). Tv-en er avslått resten av tiden barna er våkne, vi voksne bruker heller ikke iPad når barna er våkne og bruker tlf så lite som mulig (tar den hvis det er kjent nr som ringer og svarer på SMS som ikke kan vente). Det er et bevisst valg å bruke den lille tiden vi har med barna sammen med de.

Ingen restriksjoner, men de blir "mette" av tv relativt raskt så det begrenser seg av seg selv. ;) Har ikke nettbrett, men de får spille på telefonen en sjelden gang pluss på nettbrettet til bestemor når de er der.

Alt for mye :eek: 3 åringen uten barnehageplass og gravid mamma med ekstrem kvalme, så da blir det sånn for en periode..

Lite restriksjoner. Noen dager ingenting andre dager endel mer. Men vi pleier å be pakle bort om det blir for mye.

Får se på tv når hun kommer hjem fra bhg rundt kl 15/15.30 og frem til middag som vanligvis er rundt kl 16. Prøver å finne på andre ting etter middag og frem til leggetid. iPad har hun ikke, men får låne med besteforeldrene når hun er på besøk der.
Blir som regel litt mer tv i helga :)

Gutta er `bare` 16 mnd, 4 år og 6 år og er rett og slett ikke intresert i mobil eller iPad så der blir det ikke noe skjermtid. Men TV ser di på om kvelden (Barne-TV ) og i helgene blir det litt TV titting på morgen OG litt på kveld:)

Back
Topp