Kor mykje penger har du beregna å bruke på utstyr til babyen?

M

Moderator Marte

Guest
Har du budsjett på kor mykje dokker skal bruke? Eller tek du det som det kjem? Kor mykje trur du det kjem til å ende på?
 
Budsjett setter vi ikke opp, kjøper det jeg føler blir «tett på» den bittelille nyfødte nytt, også kjøper vi litt «harde» ting som sengerammen og tripp trapp bla. brukt. Er førstemann så for oss blir det nok mere nytt nå, som vi blir å ta godt vare på til en evt. nummer to :)
 
Tror ikke vi kommer til å bruke så mye denne gangen. Vil gjerne ha Stokke tripp trapp stol med nyfødt sete. Resten har jeg fra tidligere fra storebrødrene. I tillegg har jeg kjøpt bittelitt ekstra klær. Regner med totalt blir det et par tusenlapper siden den tripp trapp stolen er litt dyr, eventuelt kunne vi kjøpt det brukt.
 
Ikke budsjett nei. Kjøper litt og litt. Har kjøpt store ting brukt denne gangen og spart mye penger på det. Også litt babyklær og mammaklær.
Ellers har vi mye fra før :happy:
Eneste vi kommer til å kjøpe nytt som koster litt penger er nok bilsete :happy:
 
Dette er barn nummer 3, så tipper vi kommer langt med 500 kr til nytt utstyr.

Vi kommer antagelig til å trenge en sprinkelseng til etter hvert, men det blir vel ikke før nærmere sommeren igjen, masse tid til å finne en grei en brukt. Ny stellematte og ekstra tripptrappstol er alt innkjøpt (150 kr tilsammen), og ellers tror jeg vi har absolutt alt.
 
Ikke satt opp budsjett, men har det meste da det blir 1 år og 5mnd mellom denne og siste.
Men må ha søskenvogn og landet på bugaboo donkey, den koster jo 18 000kr ny og rundt 8000kr brukt!!
Skal også ha nytt stellebord med skuffer og plass ved siden av stellematten, regner med ca 1600kr der.
Og bilsete til 3500-4000kr.
Så blir vel rundt 13 000kr for alt.
 
Har kun brukt 3000kr og det ble brukt på brukt barnevogn og splitter nytt bilsete. Ellers har jeg fått alt annet jeg trenger og mer til fra familie og venner, så det eneste som gjenstår nå er bleier og noen få klær til :joyful:
 
Ikke satt opp budsjett, men har lagret søk på finn på litt forskjellig. Hittil har vi kjøpt barnevogn til 3000 og klespakker til ca 600 av ting til baby. Neste på lista er bedside crib, stellebord og bilsete(som vi sannsynligvis kjøper nytt). Men vi har fortsatt noen uker å jakte på:cat:
 
Har ikke noe budsjett, selv om mannen syns vi burde ha det :p Men satser på å kjøpe det meste brukt, ønske oss noe til jul også kjøpe noen få ting nytt :happy:
 
Har ikke satt opp noe. Men regner med det hvertfall går 10 k?
Tenker å kjøpe mye brukt. Og så tenker jeg å kjøpe etter som behovet melder seg.
Har også lyst på tripp trapp stol. Så her ligger søk på finn inne på det.
 
Tror vi er oppe i 17-18 tusen allerede... 11 000 for barnevogn, 5500 for bilsete og base... kjøpt klær og tilbehør. Mangler stellebord, seng og trippteappstol med nyfødt sete samt varm vogn/biopose... penga flyr
 
Hvis det blir jente, så har jeg alt fra før...
Hvis gutt, da må jeg kjøpe klær, siden eg ikke tok vare på ting fra den første babyen :smiley-angelic006
Tenker blir ikke mer enn 1000 lapp.
 
Back
Topp