Kor mykje av kvar ting?

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Kor mange vinglass har dikka? Kor mange tallerken osv har dikka?

Eg må kvitte meg med litt, og tenker eg har aaaalt for masse. Meeen, er jo mulig eg er innafor, alt etter kva dikka seier/tenker :p
 
Har vel 12 vinglass hver, så dobbelt så mange. Bruker alle hver jul og til navnefest og slikt. Men går alltids an å låne av familie til store selskap som er sjelden da.
 
Jeg har alt for lite har jeg funnet ut nå. Blir 13 stk til middag her til jul og jeg mangler mye :p
 
Vinglass og slik har jeg kanskje 6-8 av hver.. Har sjeldent hatt bruk for dem, har ikke særlig plass til stor middag her hjemme heller.. Ideell for meg er og ha 8 stk hver av middagstallerkner osv.. Glass og kaffe kopper mye mer, det hør det mye av. Også har jeg et fin service til 12 stk med alt inkludert når vi har gjester
 
Har 12 kvitvin, 12 raudvin, 12 allaround vinglas. 6 champagne glas, skulle gjerne hatt 6 til av dei:)

Av servise har me 12/13 av alt i finservise, og så trur eg me har rundt ti av kvart i kvardagsserviset.

Vatnglas har me tre ulike variantar med litt ulik str, trur det er ca 12 av kvar:) Litt vel mange mao;)
 
Aner ikke :p begynner å ha få middagstallerkner, mini kunder noen stadig vekk :p
 
Vi har kun 6. Drikker omtrent ikke.
 
Har 13 rødvinsglassav en sort, seks av en annen, 14 av en hvitvinsglass -type og seks av en annen. Og tolv rødvinsglass til festbruk
 
Jeg ønsker meg 10-12 stk av hvert enkelt fine glass og fat. Da har man liksom "nok" til at man har å bruke uansett hvis noe av en ting skal bli ødelagt:)
 
Orker ikke telle, men misstenker at jeg har altfor mye av det meste.
 
Vi har seks av alle glass, vin, champagne, likør osv. Drikker nesten aldri. I middagsservise og bestikk har vi til tolv. Det holder i massevis, jeg kan ikke fordra å lagre på masse greier vi aldri bruker.
 
Har 13 grand cru rødvinsglass (en i reserve i tilfelle knusing), + 6 rødvinsglass i boehmerkrystall fra Praha, 14 + 6 hvitvin/champagneglass og 12 rødvinsglass for festbruk, de står i en eske på loftet. 10 cognacglass og litt diverse drammeglass.
 
Har til 24 i rosendahl, middagtallerk, frokosttallerk, pasta/suppetaller, dessertskåler, vannglass og vin glass. Bestikk til 24 i hardangerbestikk ramona
 
Vi har 12 stk av servise som vi fikk til bryllupet og 12 stk av servise som jeg har arvet etter tippoldeforeldrene mine. Det siste er gammelt og sjeldent, så bruker det nesten bare til jul. Har 12 rødvinsglass, 12 akevittglass, seks champagneglass og åtte ølglass. Av servise mangler vi en del gafler og kniver. Samler fortsatt både glass og kniver. Målet er å ende opp med 12 av hvert.
 
Back
Topp