kor mye spis bebisen din?

kjærsti

Glad i forumet
lure på kor mange ml ungen din spis til hvert måltid.. (kanskje litt vanskelig for de som amme å vite.) mi pie spis 70 ml hver 3 time, bare lurte på om d va lite? nu e jo ho et hjertebarn så d e kanskje vanlig at dem spis litt mindre..

ka bebisan dokkers veie nu?? ho Nora veide 2750g i dag, 50g mer enn fødselvekta [:)]

Mi lille va dysmatur, så hun spiser ca 80ml til hvert måltid.. Spurte helsesøster ang dette, og hun sa at alt fra 60-100ml var vanlig pr måltid [:)] Andrea var 3058g da hun ble født..

Jeg har fått en stor gutt, 4,5 kilo var fødselsvekt- nå er han oppe i 5,5 kilo på mindre enn 4uker [:D]og spiser ca 120-135 med mme. hver 3. time- det ser ut som vi skal øke mengden med mat, han bli fortere sulten nå

Jeg ammer også, så det er vanskelig å vite, men han får i seg ganske mye tror jeg. Da han ble veid etter fire dager på barsel hadde han faktisk gått OPP i vekt! 55g! Blir nok en stor gutt etterhvert.[:D]

Jeg ammer også, så det er vanskelig å vite. Eskil veide 3020 gr når han ble født for 13 dager siden, og veide han i dag på helsestasjonen, da veide han 3300 gr. Spiser hver 3. time ca, og sover 6 timer om natten[:D]

hvis du vil regne ut hvor masse babyen bør spise, så sa helsesøster at du skulle ta fødselsvekten og gange med 18% og dele på antall ganger i døgnet den spiser.. F.eks min gutt er 4035, og da skal han ha 726ml i døgnet og delt på 8 måltid så blir det ca 90ml pr måltid, 

Frøkna her spiser ca 80-110 ml hver tredje time. Hu var 3970 gr når hu ble født, så det skal vel stemme sånn ca med hva jordmødrene anbefaler. Jeg har lagt merke til at det er veldig forskjell på hvor mye hun spiser i forhold til om hu får mme eller morsmelk. Hun spiser mere når hu får mme, men er like fornøyd etterpå.

Back
Topp