Kor mange ultralyder har du hatt i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Har du hatt fleire enn den ordinære ultralyden i veke 18? Kanskje du har fått ekstra oppfølgning?
Kor mange ultralyder har du hatt, og er det nokon spesiell grunn til det? :)

Har hatt 4 ultralyder hittil!
- Privat UL i uke 10 for å se at det virkelig var baby på vei
- Den ordinære
- Sjekk pga stagnert SF mål
- Vekstkontroll i uke 36 pga svangerskapsdiabetes

:happy:

To.
Den ordinære i uke 18.
Og en i uke 32, fordi jeg hadde svangerskapsforgiftning sist svangerskap.

8 stk.
Offentlig i uke 7 og 9 pga BO sist, en privat i uke 12, ordinær i uke 19, og så i uke 24, 30, 34 og 38 som oppfølging pga alvorlig svangerskapsforgiftning og HEELP-syndrom i første svangerskap.

6 stk.. 2 private, en i uke 7 og 13. Så ordinær og 3 vekeskontroller pga førstefødte hadde lav fødselsvekt født til termin.

3. Uke 16, 18 og 28. Måtte på to OUL da jeg første gang ble satt tilbake to uker og det var vanskelig å få tatt alle mål. I uke 28 fordi barnefar hadde polyrusstenose da han var liten og de ønsket å sjekke magen til lille. Det var vel strengt tatt ikke nødvendig, men takka ikke nei til enda en titt inni der :)

22 stk her :)
Startet opp med hver 2-3 uke og hatt ukentlig mot slutten - pga tidligere morkakesvikt.
Alt har sett fint ut hele veien :happy:

Jeg har hatt mange. 8 stk. Jeg har type 1 diabetes og da er det større risiko for komplikasjoner. Derfor sjekker de to ganger i starten i tillegg til månedlige vekstkontroller i tredje trimester ifht at babyene blir større enn gjennomsnittet. Ble igangsatt i uke 38+0.

I uke 9, 13, 17 (tilfeldig hos fastlegen) , 18, 28, 32, 34 og 36.

4 vanlige ultralyder og utallige vaginale denne gangen..
Hadde sikkert 10 vanlige sist og kun 2 vaginale.

Back
Topp