kor lenge?

vestlandsjento

Gift med forumet
Eg har glømt kor lenge ein ca bruker spray før ein startar med sprøyter. Sprøyter er vel ca 10 dagar dersom alt går etter planen?

Klassen skal på studietur den 9. sept. Turen er betalt så eg håpar eg rekker den. Har jo avbestillingsforsikring, men er ikkje sikker på å få "sjukemelding" som er gyldig for avbestilling. Vil ikkje venta ein mnd te. (utålmodig ser dåke[;)])

Dersom tr kommer til tida startar eg med spray 3. august, så det spørs vel.. Kor lang tid brukte dåke frå spraystart til innsett?

Ved siste forsøk begynte jeg på spray 7/1, begynte på sprøyer 23/1.
Men holdt på med spay i tillegg helt til 7/2.

Man går på spray i 2-3 uker. Kommer litt an på hvordan syklusen din var og når det passer for klinikken at du starter med sprøyter.

Eg skulle i alle fall ikkje på ul før sprøytestart, men husker ikkje kor lenge eg skulle bruka spray før sprøytestart. Står ikkje i papira.. Lurer på om ho sa to veker.. Eg skal starta med spray dag 20 og ringa dei når klinikken åpner igjen for å avtala sprøytestart.

Dersom det er to veker spray, 10 dagar sprøyter, så rekker eg det akkurat. (dersom tr ikkje blir sein då[8|]) Men det skal vel holde hardt for å rekka den studieturen trur eg..

Men gir gladelig avkall på den turen evt. Komme berre te å væra misunnelig på alle som skal på spa[;)]

Spray er alt fra 14 dager og oppover til 3-4 uker, har faktisk hørt at noen har tatt den i 4 uker også, mest vanlig er ca 14 dager+

Sprøyter er vel mest vanlig 10 dager som du sier ja.
Men alt fra 10-14 dager er ganske vanlig da.

første gangen begynte jeg på spray 22 sep og hadde da utak 22 okt
andre gangen spray 18 april og hadde utak 19 mai

Ser lovande ut[;)] Dersom tr kommer og det tar 4 veker rekker eg turen[:)] Men det er jo ikkje sikkert eg er i form til det då. Men synest det er dumt å kasta 3500 kr ut vinduet, dersom eg ikkje får brukt avbestillingsforsikringen..

Du begynner med sprayen på syklusdag 20 og da tar du den i min. 14 dagre, eller oppimot 3 dager, det er for at du skal være på sprøytedag 10 på en fredag i POrsgrunn. Jeg kunne ha 14 dager nedregulering sist, men jeg ba om en uke ekstra pga at akkupunktøren som noen av oss bruker i POrsgrun n ikke var hjemme ved insetting dersom jeg hadde bare 2 ukers nedregulering, det var ikke noe problemer å få en uke lenger med nedregulering enn det jeg trengte.

Dersom sprøytedag 10 må væra fredag, så har eg forstått at det er for å passa på at uttak og innsett blir på "rett" dag. Er det sånn at dersom alt har gått etter planen blir det uttak mandagen og innsett onsdagen? Då blir i så fall innsett 3. sept.

Turen er den 8. sept. Er ikkje sikker på om det er lurt å reisa på tur i rugetida[8|] Dei sa i Porsgrunn at det gjekk fint, men det er jo ikkje sikkert eg er i form, og har ikkje lyst til å stressa.. Kva vil dåke anbefala?

Det stemmer det UL på dag 10 på en fredag, og de fleste tar ut egg mandagen-onsdag uken etter. Men tror de aller fleste har uttak mandag elelr tirsdag, men man hvet aldri det kan også bli en uke lenger på sprøyter, det er dersom man har fått for lav dose. Så den ferien er nok litt usikker vil jeg vel si da.

Men det er ike noe problem å reise i rugeperioden, dvs 3-4 dager etter eggutaket så er man normalt i bra form, dersom du ikke har blitt overstimulert da. Men bare vær forsiktig med tunge kofferter, men med hjul er det greit.

ja den turen er veldig usikker[8D] Har ikkje sånn enormt stort behov for å reisa, men det hadde jo vore gøy då[:D]

Går alt som det skal og eg er i form trur eg at eg reiser. Visst ikkje så får eg håpa at kanskje forsikringa dekker det.

Back
Topp