Kor lenge satt barnet ditt bakovervendt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Eventuelt kor lenge skal han/ho sitte bakovervendt? :)

Trygg trafikk anbefaler opp til 4 år så jeg kommer nok til å følge det :)

Eldste ble snudd like før han var 3 år siden vi hadde en liten bil, og han begynte å klage på smerter i knærne siden han satt krokete.
Nå har vi mye større bil, og frøkna kommer til å sitte bakovervendt til babyen i magen skal ha setet etter henne. Da vil hun være litt over 4 år

Han var rett over 3 år. Han er ekstremt lang i beina, og klaget masse på å sitte bakovervvendt.

Til han var 5 i ene bilen, til han var 4 i den andre. Han har vært lang i beina så det måtte prøves noen stoler før vi fant en han satt godt i

Når storebror var to år, var anbefalingen at de satt til to år.. Så han ble snudd da. Med lillesøster venter vi så lenge som mulig..

Jeg kommer til å la henne sitte bakovervendt til minimum fire år siden det er anbefalt. Hun er tre år nå og har det helt ypperlig. :)

Fikk spørsmål fra en seksåring i barnehagen om hvorfor hun satt i "babystol"... Jeg har jo merket at faren hans lar ungene feste seg selv uten å kontrollere, så jeg er ikke overrasket over kommentaren... :S

Eldste har hatt beltestol i bil nr to fra hun var fire. I hovedbilen satt hun bakovervendt til hun var 4,5. Hun sitter fortsatt bakovervendt om vi skal kjøre langt, hun liker seg best i det bakovervendte setet. Hun er 4 år og 7 måneder

Eldste til 5,5 år. Yngste på 4 sitter bakovervendt ennå, regner med at hun kan sitte like lenge. Snur dem ikke før de vokser ut av setene.

Eldste ble snudd noen mnd etter 3års dagen, skulle ønske han kunne sittet litt lengere. Har som mål å ha Lillebror så lenge som mulig bakovervendt :)

Min er 3 år og 7mnd. Han sitter enda bakovervendt, og skal sitte sån til han blir for tung (15kg nå), eller lillebror må ta over stolen. Håper han får sitte sån til han blir 4 år i sommer

Hu ble snudd i romjula, fylte 2 år for 2 uker siden. Ble snudd grunnet ekstrem bilsyke, kunne ikke kjøre av gårdsplassen før hu spydde :/

3.5år på eldste :-)

Prøver nok på 4 år i alle fall:)

3,5 år. Begynte å dovne bort i bena pga trang plass og spiss vinkel i rumpa. Da var hun 111 cm.

Dei skal sitte så lenge som mogleg :)

Last edited:
Yngste fyller fire denne uka, og snus ikke med det første. Broren ble snudd en måned før hm an ble seks. Rett i beltestol. Det skal hun også, og hun mangler to kilo, så ikke med det første, nei.

Back
Topp