Kor lenge før?

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Eg lurar på kor lenge før fødsel magen pleier å synke? (Om og viss)
Lurar og på kor lenge før det blir voldsomme kynnera?
Har hovudet festa seg av deg?Veke? Lenge før evt tidlegare fødsel og no?

Er sikkert ingen fasit. Men del gjerne det du veit eller dine erfaringar :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Magen pleier som regel å synke litt når hodet fester seg.
Har sunket en del på meg de siste to ukene..
Kynnere har jeg hatt hele svangerskapet. Men de har tatt seg opp i de siste tre ukene.
Babyen hadde lagt seg med hodet ned i uke 32.
Hodet hadde festa seg når jeg var på sjekk hos legen i uke 35.
Har hatt mye kynnere, nedpress og mensensmerter. Legen mente det var modning.
Er i uke 37 på søndag og da kan jo egentlig fødselen skje når som helst.
Men tror nok helst det kommer til å ta sin tid. :P
Med nr.1 festa hodet seg omtrent på samme tid.. Hadde mye kynnere da også. Ble satt i gang og fødselen skjedde tre dager over termin.
Med nr.2 festa hodet seg ikke. Mye kynnere og nedpress, med fødselen skjedde først etter å ha blitt satt i gang to dager over termin.
Så håper på en normal fødsel denne gangen.
Gjerne litt før termin. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her er ikke hodet festet, men ligger godt nedi bekkenet sa jordmor. Merker at magen er litt lavere.

Har endel kynnere, noen veldig ubehagelige men de fleste bare sånn at jeg merker de godt.

Moro å høre andres erfaringer da jeg selv er førstegangs :)

Er 36+1 i dag.

Hodet festa seg nå i uke 36+et eller annet. Har hatt masse kynnere og nedpress de siste 6-8ukene.. tror ikke magen har sunket noe særlig enda.. :) husker ikke med de andre gangene.. svangerskapsdagbok er lurt å skrive ;)

Her er ikke hodet festet, men ligger godt nedi bekkenet sa jordmor. Merker at magen er litt lavere.

Har endel kynnere, noen veldig ubehagelige men de fleste bare sånn at jeg merker de godt.

Moro å høre andres erfaringer da jeg selv er førstegangs :)

Er 36+1 i dag.
Ganske nærma me da ;) eg er 36 i morgon og er også førstegang :) Syns det er veldig interessant oh spennande å høyre andre sine erfaringar eg og.
Har du ein del nedpress også som er ubehagelige? :)

På kontroll på tirsdag sa jm at hodet var på vei riktig retning men ikke festet seg. I dag sa jm på sykehuset at hun var ikke helt enig i det. Hun syntes det kjentes ut som hodet var festet. Er 37+5 i dag. Føler jeg har pustet lettere i flere uker allerede. Hun har ligget med hodet ned lenge nå.
Har en god del kynnere, men ingen vonde. Får stikk down there spesielt når jeg er ute og går. Vet ikke hva det kalles. Er det nedpress?
Hvordan kjennes nedpress ut? :P

Ganske nærma me da ;) eg er 36 i morgon og er også førstegang :) Syns det er veldig interessant oh spennande å høyre andre sine erfaringar eg og.
Har du ein del nedpress også som er ubehagelige? :)

Ja ofte ved kynnere at det presser veldig nedover og det kjennes ut som jeg kommer til å tisse på meg :p har også hatt litt press nedover med smerter lignende menssmerter i mage og rygg. Når jeg har vært sliten mest det da. Jeg håper dette er modning, og at jeg slipper å gå over tiden! Men kan vel ikke noe annet enn å krysse fingrene :) Hehe..

Baby ligger med hodet ned, det ble bekreftet på UL tidligere denne uken, men har ikke blitt kjent på magen på nesten en måned, så blir spennende å se på kontroll på mandag om hodet er festet :) Har en del kynnere, men ikke vonde.. Nedpress vet jeg ikke helt om jeg har eller ikke, har ikke kjent noe spesielt, så da har jeg kanskje ikke det o_O Også 36 uker i morgen :) Håper likevel det skjer noe modning selv om jeg ikke kjenner så mye :rolleyes:

Her sank magen i uke 34, og hodet festet seg da.
Jeg begynte å få kraftige kynnere i uke 32, men det hadde sammenheng med at jeg ble gasnke syk og innlagt på sykehus.

Hva betyr det egentlig at hodet er festet seg? Jeg vet at gutten min ligger med hodet ned ut i fra ultralyd for 1,5 uke siden, men aner ikke om det er festet?

Back
Topp