Kor lenge er lenge nok??

Klesklypa

Gift med forumet
sukk.. snuppa mi har hangla i 4 uker no. Hadde for 4 uker siden en dag med 38 i feber, da ringte de fra BHG og eg hadde ho heime i 2 dager. elllers har ho vert i BHG og er feberfri.
Ho er nokelunde som vanlig. Men har ingen matlyst. spiser ikkje brød og ikkje middag. ikkje engang når eg laga yndlingsrettene hennes. Ho sutrer masse.. spesielt rundt måltid. Vil aller helst ha smokken sin heile dagen og bare spise frukt, Yougurt og kakemenn...
snørret renner i strie strømmer og ho hoster en del. mest om natta.

dette har som sagt pågått i over 4 uker no... eg har ikkje hatt ho med til lege fordi ho er feberfri og i såpass fin form at eg har ho i BHG..+ at ho spiser jo..bare ho får akkuratt det ho helst vil ha... så eg er usikker på om dette er pga uvelhet og vonter eller om det bare er bræl..
Ville du ringt legen? synes 4 uker er lenge nok egentlig.. men forkjølesene no er gjerne langvarige?? eller??
 
Sander har gått siden august med forkjølelse, tre store utbrudd med feber og slikt, men ellers hangla som du sier, bare lyst på godsaker og yoghurt ja. Vi begynte for tredje gang på med astmamedisin og då fungerte det. Vekke på en 4-5 dager kanskje. Så kanskje ho trenger noe for å komme seg helt ovenpå igjen? Ikkje nødvendigvis astmamedisin altså, men hostesaft om kvelden f.eks så ho får sove, det kan hjelpe masse på humøret.
Eg ville kanskje tatt en tur til legen ja. Sander har en onkel som er lege og han seier alltid at små barn IKKE skal hoste over lengre tid. Er slitsomt for de, humør, søvn og matlyst. Grunnen til den dårlige matlysten kan f.eks være at halsen blir irritert når ho svelger. På det verste med S kunne han ikkje spise uten at han brakk seg. Brukte evigheter på bare en halv skive. Så viss du er i tvil, ring legen :) Avlys heller timen om ho plutselig kommer seg :)  
 

Jeg ville ringt legen bare for å sjekke. Er mye som kan feile et barn uten at de har feber, så iblant må man ta en vurdering ut fra almenntilstand og om de er seg selv. Høres ikke ut som hun er HELT seg selv.

Greit å få sjekket ører og hals iallfall, lytte litt på lungene og ta det derfra :) Er jo mye forskjellig rusk og rask de klarer å dra innabords, de små nuskene våre.

 
Jeg vil si at det er nok. Hun trenger ikke å ha det slik unødvendig. Ta henne med til legen. Bedre å få en skikkelig sjekk enn å leve i uvitenhet. Du er ikke hysterisk av den grunn. Håper hun kvikner til og får mer matlyst ganske snart!
 
Eg er av den som ringer en gang for mye enn en gang for lite....
4uker er lenge, eg ringte når begge to hadde hostet i nesten 3uker, og de siste dagene hostet til de brakk seg og spydde.
Får som regel beskjed om at det er Virus, sånn som går på høst og vinterstid i barnehage og skoler.(bla bla bla)  Så eg går alltid like forbanna derfra, for at de ikke sjekker skikkelig... Helt greit at de kødder med min helse, men de kødder pokker meg ikke med barna mine sin helse!
KREV at de tar CRP!
 
Takk for svar. Eg har fått legetime til ho i morra. Synes denne hosten er verst.. i natt hosta ho son at ho holdt seg sjølv og oss våkne i timesvis stakkar...
og det er litt slitsomt at ho ikkje vil spise også.. blir jo så himla bortsjemt av det :D
 
Back
Topp