Kor langt var du på veg då namnet til babyen blei bestemt?

M

Moderator Marte

Guest
Var du langt på veg når namnet blei bestemt? Kanskje det blei bestemt før du blei gravid?
Eller kanskje det ikkje blei bestemt før ei stund etter fødselen?
Når blei namnet til din baby bestemt? :)
 
Vi bestemte oss to dager etter fødsel :)
 
Vi hadde navn klare, men ble noe helt annet etter fødsel :p
 
Første gang vi startet å diskutere navn var på aykehuset mens vi ventet på at fødselen skulle ta seg opp:hilarious: men vi hadde jo begge tenkt endel på det vi hadde bare ikke satt oss skikkelog ned å snakket om det.

Når hun var 10 dager bestemte vi oss for det endelige navnet etter å ha «prøvd» de tre alternativene våre på henne noen dager:)
 
Når dem satt sugekoppen på for 2.gang sa mannen til meg « du skal få bestemme navnet, etter alt du har gått igjennom for å få han ut» da ble navnet til lillegutt bestemt❤️
 
Navnet var klart før jeg ble gravid. Samme denne gang.
 
Første barnet fikk navn da han var 11 uker. Andre barnet fikk navn da hun var ett døgn ca :)
 
Med nr 1 ble det avgjort julaften. Han kom 2 mnd senere. Med nr 2 ble det avgjort i uke 17-18 da jeg var litt nølende pga økt popularitet.. Mannen hadde en liten tale det og da ble avgjort
 
For alltid for mannens del med eldste. Tilfeldig at eldste ble jente og navnet ble brukt da. Nr 2 ca i uke 27 trur jeg. Nå med nr 3 så er vi 3 mot 1 ang navnet. Jeg er den som er usikker. Vi blir nok ikke enige med mindre det dukket opp ett nytt navn vi alle liker, er 25+2
 
Delvis bestemt før jeg ble gravid, bestemt etter uke 13 (fikk vite kjønn) og veldig riktig når hun kom ut uke 27.
 
Begge to fikk navn etter ordinær ultralyd da kjønnet ble påvist. Ble ett litt nærmere forhold til de da, derfor fikk de navnene sine da.
 
Vi hadde noen alternativer klare, og bestemte oss et par dager etter fødsel.
 
Hadde en topp 3-liste klar da termin nærmet seg. Fikk navnet sitt 2 dager gammel.
 
Svangerskapsuke ke 16:)
 
Bestemt 100% ble det ikke før hun var ute, men navnet var det eneste vi hadde diskutert, og var et navn jeg hadde tenkt på siden jeg var liten.
 
Rundt uke 23 første gang og rundt uke 24 andre gang. Neste gang tror jeg ikke vi skal vite kjønn, så da må vi jo nesten vente til babyen er født. Men da slipper vi samtidig det maset fra familien og hvilket navn, også deres negative synspunkter når vi endelig bestemmer et navn - neitakk :hilarious:
 
Med første ble det bestemt etter oul.

Mellomste fikk navn da han var 6 uker og minste da hun var noen uker gammel:)

Baby i magen blir navnløs til hun født ihvertfall, så får vi se hvor lenge :p
 
Back
Topp