Kopp i baking

snika

Glad i forumet
Noen som vet hvor mange dl en kopp tilsvarer når oppskriften er en kopp a ditt å en kopp a datt?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hos meg er det gjerne 2dl min mor mener med en kopp.

Når det er amerikansk oppskrift har jeg lært at en cup tilsvarer 2,4 dl :)

Det kommer an på koppen ;)

I slike oppskrifter tar jeg bare en kopp fra skapet. Men da er det viktig å bruke bare akkurat den koppen, så fordelingsmengden blir lik.

Eller du kan jo måle ca hvor mye en kopp rommer av de forskjellinge ingrediensene, også skriver du bare om oppskriften

Når det er gamle oppskrifter hvor målemengden er i kopper tar jeg en passende kopp fra skapet og bruker den som måleenhet. Bruker da samme kopp eller likedan kopp til alt som skal måles i kopper for ikke å få skjevhet i mengdene.

Kommer an på koppen. Bare pass på og bruke samme kopp når du måler i hele oppskriften;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hos meg er det gjerne 2dl min mor mener med en kopp.
Det seier mamma og.

Det er egentlig ikkje så nøye akkurat kor mange desiliter koppen er, så lenge koppen er måleeining for heile oppskrifta (altså både det tørre og det våte) og ein brukar same koppen på alt.

Eg pleier altså å oversette "1 kopp" med 2 dl, funkar heilt fint på dei oppskriftene eg har brukt så langt.

Jeg har en fabelaktig muffinsoppskrift fra da jeg selv gikk på barneskolen. Der står målene i "kopp". Jeg har brukt rundt 1,5-2 dl og det har vært helt perfekt. Men som noen andre nevnte så er det nok ikke så farlig så lenge forholdene er like:)

Back
Topp