Kopierer barnet din redsel?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Om du er redd for edderkopper, er ditt barn det også? Eller torden ? Kopierer barnet ditt dine redsler?
 
Eldste er engstelig av seg, så er nok ikke bare min feil. :p Jeg har en stor frykt for edderkopper og dette vet ungene godt. Jeg er så redd at jeg klarer ikke skjule det alltid så jeg har heller vært ærlig om det og snakker med den om det. Selv om jeg er redd så trenger ikke de å være det, har jeg sagt. Er bare jeg som er litt tullete. :p Og snakker om at selv om en er redd trenger man ikke drepe dem heller. Edderkopper er nyttedyr og jeg fjerner ikke spindelvev inne i huset for de fanger irriterende fluer og insekter. Syns det er viktig ungene lærer dette :)
 
Nei, heldigvis.
Er redd for mus.. men såg en mus i Hagen en dag, da katten lekte med den..
sa; ååå, se på den søte musa osv. Men hadde mest lyst å løpe inn
 
Dette er jeg veldig bevisst på, for jeg har "lært" mye skrekk av min mor. Spesielt vannskrekk. Veldig hemmende og utrolig kjedelig! Jeg holder meg unna i slike situasjoner og lar faren ta seg av alt det der, sånn at jeg ikke skal lære bort til mitt barn. :)
 
Dette er jeg veldig bevisst på, for jeg har "lært" mye skrekk av min mor. Spesielt vannskrekk. Veldig hemmende og utrolig kjedelig! Jeg holder meg unna i slike situasjoner og lar faren ta seg av alt det der, sånn at jeg ikke skal lære bort til mitt barn. :)

Signerer dette. Ikke at jeg har vannskrekk da, men prøver å ikke være hysterisk rundt ungen om det er noe jeg er redd for.
 
Nei, mine barn vet ikke hva jeg er redd for. Annet enn at jeg ikke tåler å se blod, det er jo ikke en redsel i den forstand.
 
Nei, men min datter er redd for edderkoppe selvom jeg aldrig har vært det, tror det må være veldig forskjellig
 
Ja, dessverre:(
Eldste er livredd edderkopper....han har sett min reaksjon i møte med krypene for mange ganger og har blitt helt lik:confused:
 
Håper ikke sønnen min blir like redd for veps som meg x)
 
Nei.. ungene ler av meg...

Men jeg har en kamerat på 40 år, som ikke tar fly fordi moren har flyskrekk.
 
Jeg har arbet min mors høydeskrekk.

Jeg får helt vondt inni meg når jenta på 3 år klatrer i lekestativet sitt. Men prøver veldig å ikke smitte henne da :p husker hvordan mamma maset om høyder!
 
Foreldrene mine viste bare sinne når de ble redde, det er ikke en effektiv måte å håndtere redsel på. Nå som voksen har jeg nesten utviklet angst mot krangling blant par. Spesielt krangling mellom mamma og pappa eller svigerforeldrene mine.


Selv er jeg uredd for det meste materialistiske som popper frem, men bekymringene i mitt eget hode og ting som kan skje er det jeg har, satt på spissen, mest problemer med til tider.
 
Nei, hun synes jeg er tåpelig. Og forsøker å overtale meg at de ikke er farlig eller skummel.. :hilarious:
 
Jeg skjuler det for det, men er ikke redd edderkopper og slike ting, liker ikke vann, fly, tog eller sitte på i bil. Men jeg gjør disse tingene, uten å la ungene merke noe, for at ikke de skal bli redd.

Min mann derimot, han hyler når han ser en edderkopp, så det gjør de minste barna og nå. Han har lært seg det av sine søstre og mor.
 
Ja. Jeg er livredd for veps. De har en tendens til å vøre veldig innpåslitne og fly etter meg. En gang måtte jeg løpe fra skolen og hjem med barn på armen etter flrst ha prøvd å løpe noen runder rundt lekeplassen på skolen. Så her er lille redd alt som flyr , inkl fluer.. ser ikke forskjell på dem enda.
 
Tannlegen min har frarådet meg å bli med ungene til skoletannlegen. Jeg har ekstrem tannlegeskrekk, og hun sa at de fleste som har det synes det er verre å se ungen sin i tannlegestolen enn seg selv, og da kommer jeg bare til å skremme barna mine
 
Han er så liten ennå, men har egentlig sprøyteskrekk og sterk frykt for veps. Skal prøve å ikke smitte det over til han. Er med på vaksiner, og det går faktisk greit. Er så fokusert på han og hva jeg viser han at jeg tror ikke det synes særlig. Når de blir eldre skal jeg vurdere å være ærlig hvis de virker redde og si at jeg er redd, men fremstille det slik at det bare er jeg som er dum. Da kan barnet ta rollen av å være den modige og som synes jeg tuller fælt. :) Viser de ikke noe spesielt til frykt, så sier jeg heller ikke noe om min frykt. Vil prøve å bite det i meg så godt jeg kan, men veps er nesten verst fordi de kommer så brått på.
 
Han er så liten ennå, men har egentlig sprøyteskrekk og sterk frykt for veps. Skal prøve å ikke smitte det over til han. Er med på vaksiner, og det går faktisk greit. Er så fokusert på han og hva jeg viser han at jeg tror ikke det synes særlig. Når de blir eldre skal jeg vurdere å være ærlig hvis de virker redde og si at jeg er redd, men fremstille det slik at det bare er jeg som er dum. Da kan barnet ta rollen av å være den modige og som synes jeg tuller fælt. :) Viser de ikke noe spesielt til frykt, så sier jeg heller ikke noe om min frykt. Vil prøve å bite det i meg så godt jeg kan, men veps er nesten verst fordi de kommer så brått på.
Enig med dette med veps:nailbiting:
 
Back
Topp