Kopi av søknaden om foreldrepenger til nav

Karius

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Må dere gi kopi av søknaden om foreldrepenger til arbeidsgiver, altså den dere sender til Nav? Fikk beskjed om at jeg måtte sende kopi, men da hadde jeg alt sendt den inn og hun på Nav sa jeg ikke skulle gi kopi av denne til arbeidsgiver, står jo alle opplysninger om min mann der og:anyone

Dette krever IKKE min arb.giver, kun kopi av dokumenter som tilsier at jeg har rett (eller ikke) på foreldrepenger. Samt fødselsattest når den tid kommer, men ikke søknaden, nei. Kopi av avgjørelsen vil jo bevise en søknad? Hehe :-)

Måtte ikke gi det til min arb.giver, men gjorde det alikevel :p

Må du sende søknad om foreldrepermisjon til jobben også? Eller er det istedet for det kanskje?

Ja, jeg skal gi kopi til dem :) Aner ikke hvordan men :p

Jeg jobber i NAV, og har ikke fått beskjed om å levere kopi, kun gi beskjed når jeg har sendt slik at de kan ordne med inntektsopplysninger. Ga heller ikke kopi i min forrige jobb.

Syns egentlig ikke arbeidsgiver bør be om kopi så lenge man har søkt om permisjon fra jobb ser jeg ikke poenget.

Jeg jobber i NAV, og har ikke fått beskjed om å levere kopi, kun gi beskjed når jeg har sendt slik at de kan ordne med inntektsopplysninger. Ga heller ikke kopi i min forrige jobb.

Syns egentlig ikke arbeidsgiver bør be om kopi så lenge man har søkt om permisjon fra jobb ser jeg ikke poenget.

Kan jeg spørre om noe? :)

jeg har hatt et vikariat i 100 % siden august i fjor. Det vikariatet går ut 31/7, og jeg skal ikke i permisjon før 2/9. Har to uker med jobb de to ukene etter kontrakten utgår, men etter det ikke mere. De siste to ukene må jeg skrive timer. Hvordan blir det med utbetaling og grunnlag for foreldrepenger da? :) da har jeg jo to uker uten noe mellom siste jobbdag og perm...

Jeg behøver ikke gi kopi til arbeidsgiver, og skal heller ikke selv sende inn inntektsopplysningene til NAV. Jobber i kommunal sektor, og virker som mye går litt "av seg selv" der - veldig deilig:)

Kan jeg spørre om noe? :)

jeg har hatt et vikariat i 100 % siden august i fjor. Det vikariatet går ut 31/7, og jeg skal ikke i permisjon før 2/9. Har to uker med jobb de to ukene etter kontrakten utgår, men etter det ikke mere. De siste to ukene må jeg skrive timer. Hvordan blir det med utbetaling og grunnlag for foreldrepenger da? :) da har jeg jo to uker uten noe mellom siste jobbdag og perm...
Det skal ikke ha noe å si, for inntektsopplysningene er allerede sendt inn innen den tid og du vil ha fått et vedtak fra NAV. Når har du termin? Husk at foreldrepenger utbetales fra vi er i uke 37. Så for min del vil disse pengene komme i august allerede. De to ukene du står uten inntekt kan du egentlig søke om dagpenger for, men de vil nok ikke være behandlet før du er et par uker i permisjon. Regner med at du får utbetalt feriepenger for dette året når du slutter slik at det ikke er helt krise at du står uten inntekt i 2 uker? Eller? Hvis det er krise må du søke dagpenger, men som sagt vil dette mest sannsynlig ikke være behandlet til akkurat den perioden du står uten penger.

Foreldrepenger er beregnes ut i fra 6 av de 10 siste månedene, så du taper ikke noe på det altså. :)

Måtte ikke gi det til min arb.giver, men gjorde det alikevel :p

Må du sende søknad om foreldrepermisjon til jobben også? Eller er det istedet for det kanskje?
Ja må sende egen søknad omforeldrepermisjon tl jobben, det har jeg gjort, derfor jeg synes det var så rart at de skulle ha kopi av foreldrepenger søknaden. Begrunnelsen var at de ville vite med sikkerhet at jeg søkte samme datoer til arbeidsgiver som navo_O Dato for når jeg skal tilbake på jobb kan jo endre seg om babyen kommer før uansett, det har jeg gitt info om til arbeidsgiver i søknaden. Jaja virker nå som m at det praktiseres litt forskjellig rund da uansett.

Jeg behøver ikke gi kopi til arbeidsgiver, og skal heller ikke selv sende inn inntektsopplysningene til NAV. Jobber i kommunal sektor, og virker som mye går litt "av seg selv" der - veldig deilig:)
Jeg jobber i fylkeskommunen så trodde og ting gikk automatisk. De har vel bare fått nye rutiner på ting.

Jobben min ønsker også kopi av søknaden til NAV hvis jeg tillot det. Tror det er fordi jeg får betaling av jobben og de skal motta det fra nav. Sikkert greit å ha den konkrete søknaden å vite til + dobbelsjekke av de spør om penger for riktige datoer :) ser ingen grunn til å ikke sende kopi

Ja må sende egen søknad omforeldrepermisjon tl jobben, det har jeg gjort, derfor jeg synes det var så rart at de skulle ha kopi av foreldrepenger søknaden. Begrunnelsen var at de ville vite med sikkerhet at jeg søkte samme datoer til arbeidsgiver som navo_O Dato for når jeg skal tilbake på jobb kan jo endre seg om babyen kommer før uansett, det har jeg gitt info om til arbeidsgiver i søknaden. Jaja virker nå som m at det praktiseres litt forskjellig rund da uansett.

Ja det var veldig rart synes jeg. Jaja, håper de ble fornøyd med det de fikk da :confused:

Går det an å printe ut eller lagre pdf-kopi når man søker elektronisk til NAV? Eller må det som skal til arbeidsgiver fylles ut seperat? Skal søke straks :)

Last edited:
Back
Topp