kontrolltimer

Totette<3

Flørter med forumet
Har akkurat bestilt meg time til første kontrollen. Valgte legen denne gangen pga blodprøvene osv som skal taes. Men ble plutselig litt usikker på om jeg i det hele tatt skal ha noen kontroller til jordmor.. har jo nettopp vært igjennom hele greia, så føler ikke helt at behovet for jordmor-kontroll er like stort nå som det var under første graviditeten.. Hvem kommer dere til å bruke mest? jordmor eller lege? eller blir det en kombinasjon kanskje??

Eg vil ta ein kombinasjon :-) jordmor kan gjerne svare på ting lege ikkje kan og omvendt :-) pluss at sist svangerskap så var jordmor i kommune sjukemeldt frå eg fant ut at eg va gravid til eg var ferdig å føde , så har litt lyst på den opplevelsen denne gangen :-)

Jeg kommer til å gå mest til lege, da jeg uansett må ta blodprøver osv. Hver mnd.. skal nok gå litt til jordmor også, men kommer nok til å vente til siste halvdel med det...

Skriver fra iPad :) - Gulljenta født juli 2011 - termin april 2014 :)

Jeg skal bare gå til jordmor denne gangen. Lettere å komme seg dit, mindre ventetid og jeg stoler fullt og fast på henne. I det første svangerskapet var det hun som fanget opp ting som avvek fra "normalen" og ikke fastlegen.

Hvis jeg får samme jordmor som sist, kommer jeg til å gå hos jordmor og kun lege ved nødvendig

Jeg kommer kun til å gå til fastlegen. Det gjorde jeg forrige graviditet også. Hun tar seg god tid og gjør alle undersøkelser som er nødvendig. Syns det er greit med 1 person å forholde seg til :-)

Jeg har fått en liste der det står når jeg skal til jordmor og når jeg skal til lege.

Føler jeg får mest ut av jordmor jeg.
På den første kontrollen skrev legen ned når det er vanlig at man går til jm og lege når man har hatt flere svangerskap uten komplikasjoner.

Jeg kommer til å gå til jordmor, men første kontrollen blir hos lege pga blodprøvene. Vil ta de der de har journalen min. Hun er veldig koselig og flink. tar seg alltid god tid og slikt, men likevel vil jeg gå til jordmor, for likte utrolig godt jordmora her i kommuna, så jeg gleder meg til å gå dit igjen :)

Jeg skal kun gå til jordmor. Jeg får tatt blodprøver også hos jordmor, da slipper jeg innom legen.
jeg gikk til samme jordmor forrige svangerskap og var veldig fornøyd med det :)

Tar ikke jordmødre blodprøver og sånt??

Jo de gjør som regel det :) jeg tar mine hos legen fordi at fastlegen min er i nabokommuna. Jeg har hatt lite jern bl.a etter forrige fødsel, og siden de har journalen min og oversikt over det, så tar jeg blodprøvene der :)

Jeg trodde det var lege som tok blpr og sendte henvisning til sykehuset men det er feil . Det kunne jordmor gjøre og. Så jeg tar heretter alle kontroller hos jordmor. Hektisk legekontor holder jeg meg gjerne unna.

Her er det ikke tilbud om jordmor før uke 26, så
tenker det blir mest lege

Jeg skal ha første ktr hos lege pga blodprøvene. jordmor jeg gikk til i forrige svangerskap tar ikke blodprøver. Ellers trur jeg det blir jordmor de andre gangene.

Har vært hos lege på den første kontrollen. Fylte ut helsekort for gravide, tok blodprøver osv. Så sa han jeg skulle bestille meg time hos jordmor rundt uke 12 :-) Så jeg blir nok å gå på kontroller hos jordmor på helsestasjonen :-)

Legen min har ul apparat, så mest mulig der :D men gjerne litt jordmor igjen også, selv om det blir to tette her og :)

Gikk kun til jordmor bortsett fra første kontrollen sist, tenker jeg hører hvor fullt det er hos jordmora før jeg bestemmer meg. Vet de har det travelt der og da er det bedre at jeg som andregangsfødende heller går til legen slik at noen som trenger det mer kan få time hos henne. Selv om det var utrolig kjekt å gå til jodmor sist. God tid. Snakker masse om babyting. Likte jordmora mi ♡

Jeg var bare hos lege sist. Men jeg fikk streng beskjed av helsesøster å også bruke jordmor på nestemann, for hun syntes jeg hadde gått glipp av noe på første. Så nå tar jeg første kontroll hos lege også har jeg bestilt time hos jordmor i uke 16. Trives jeg godt der, kan det hende jeg dropper legen, men det er enklere å få noen til å passe lillegutt hvis jeg drar til legen for foreldrene mine bor ikke så langt unna, vi får se:)

10.04.14 Klor deg fast lille spire <3

Back
Topp