Kontrolltime overlege

Heidilive

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Hei

Blir veldig usikker på ting, er heilt "ny" og ana ikkje vanlig prosedyre.

Eg var på OUL i midten av Oktober og alt var kjempefint, og det blei ikkje avtalt videre kontroller. Fikk nå innkalling til fødeavdeling KK, time hos overlege der i Desember. Sendte melding på helse norge, og fikk som svar at det var en kontrolltime.

Er det sånn som alle får? Skjønner ikkje kvifor eg har fått det. Trudde resten var til jordmor.

Hei

Blir veldig usikker på ting, er heilt "ny" og ana ikkje vanlig prosedyre.

Eg var på OUL i midten av Oktober og alt var kjempefint, og det blei ikkje avtalt videre kontroller. Fikk nå innkalling til fødeavdeling KK, time hos overlege der i Desember. Sendte melding på helse norge, og fikk som svar at det var en kontrolltime.

Er det sånn som alle får? Skjønner ikkje kvifor eg har fått det. Trudde resten var til jordmor.

Jeg har ikke blitt innkalt til kontrolltime av overlege. Men går til jordmor og får ekstra oppfølging på sykehuset pga høy bmi. Vet ikke om det er tilfelle for deg?
Kanskje du skal ringe dem og høre hva kontrolltimen er for?

Sniker fra februar..
Kan det være vekstkontroll? :) Hvis du har en kronisk sykdom f.eks.

Nei det er ikke vanlig...

Jeg har ikke blitt innkalt til kontrolltime av overlege. Men går til jordmor og får ekstra oppfølging på sykehuset pga høy bmi. Vet ikke om det er tilfelle for deg?
Kanskje du skal ringe dem og høre hva kontrolltimen er for?

Sniker fra februar..
Kan det være vekstkontroll? :) Hvis du har en kronisk sykdom f.eks.
Eg ringte sykehuset for å spørre. Da fastlegen min sendte henvisning for OUL, så var eg vurdert til å få både OUL og ein seinere time med lege. Det sto i henvisningen at eg var førstegangs, og at eg var ein litt engstelig person & at eg har medisinangst. Dvs også redd smertestillende. Så dei vil berre ha meg inn for å snakke om fødsel og betrygge meg.

Føle meg så utrolig godt ivaretatt! For å få time for noke så "lite". Fastlegen ba jo ikkje om det eingang, men legen som vurderte min henvisning ville gi meg time for å betrygge en førstegangsfødende og snakke om ting med meg.

Last edited:
Eg ringte sykehuset for å spørre. Da fastlegen min sendte henvisning for OUL, så var eg vurdert til å få både OUL og ein seinere time med lege. Det sto i henvisningen at eg var førstegangs, og at eg var ein litt engstelig person & at eg har medisinangst. Dvs også redd smerteatillende. Så dei vil berre ha meg inn for å snakke om fødsel og betrygge meg.

Føle meg så utrolig godt ivaretatt! For å få time for noke så "lite". Fastlegen ba jo ikkje om det eingang, men legen som vurderte min henvisning ville gi meg time for å betrygge en førstegangsfødende og snakke om ting med meg.

Så utrolig bra! Veldig god oppfølging, må jeg si.

Flott at du får god oppfølging! Forrige svangerskap fikk jeg også en lignende time, for å snakke om første opplevelsen som endte i akutt keisersnitt. Det var veldig godt å lufte tankene, og jeg følte meg MYE lettere til sinns før jeg skulle igang med fødsel nr 2 (som gikk strålende!)

Var hos jordmor for første gang idag, 19+4, og ble henvist til sykehuset /Bergen KK for ekstra oppfølging pga min høye bmi. Det er jo kjedelig, såklart, men jeg vil gjerne være på den sikre siden mtp alle risiko som KAN skje :)

Back
Topp