Kontrollorgan for dagmammaer?

Leontodon

Forumet er livet
VIP
Hva tenker dere, burde det vært?

Ja! Hadde tre dagmammaer til storebror. Kun ei av dem jeg var skikkelig fornøyd med.

Ja, det syns jeg absolutt!

Noen tanker om hvordan det evt skulle vært gjennomført?
Hvem skal stå for det, hvilke kriterier skulle ligge til grunn osv.

Neei, har igrunn ikke det :p Bare tenker at det burde vært.

Man har jo en viss peiling på hva som foregår i en barnehage, så det burde jo vært litt det samme hos dagmammaer også.

Ifølge snl så skal dagmammaer godkjennes utifra noen forskrifter.

men mange dagmammaer jobber svart, og der kjem det gjerne problem inn dersom det vert laga eit kontroll organ. for dagmammaer er også mangelvare..

Ikke sant..

Nei, jeg lander vel egentlig på at det må settes inn mer penger i forhold til barnehager, få flere barnehager og fler voksne pr barn. Kanskje ordne det til med 2 ordinære opptak i året også.

Ikke sant..

Nei, jeg lander vel egentlig på at det må settes inn mer penger i forhold til barnehager, få flere barnehager og fler voksne pr barn. Kanskje ordne det til med 2 ordinære opptak i året også.
Synes det høyres ut som ei god ordning, ja :)

Nei men vi har selv et ansvar for å sjekke referanser, kreve førstehjelpkurs og se hvordan hjem og uteområde er, i tillegg til å la barn og dagmamma møtes Før avtale inngås.

Nei men vi har selv et ansvar for å sjekke referanser, kreve førstehjelpkurs og se hvordan hjem og uteområde er, i tillegg til å la barn og dagmamma møtes Før avtale inngås.
Det er godt poeng :) men ein høyre jo skrekkhistorie om den koselige dama i bygda som blei busta av eit overvåkningskamera...

Back
Topp