kontroller

teba

Gift med forumet
var som sagt til lege idag ja..og fikk beskjed på helsestasjonen at det er innsjerpinger på kontrollene..det visste eg jo..
men ærleg talt!!
nå er eg 10 uker og så skal eg på ultralyd i uke 16-18 og så skal eg ikkje på kontroll med jordmora før eg er i uke 24!!!! [8|][8|]
snakk om å få masse oppfølging da i fyste til "nada" i dette svangerskapet!

Jeg var på konrtoll i uke 6 og skal tilbake i uke 11... rart at du må vente sååå lenge da... Jeg skal også på ul i uke 17 eller 18 (har ikke fått time enda)

det er sikert fordi det er mitt anre barn da,men tykte det var vel lenge likevel!![8|]

Hmmm det var lenge ja. Jeg trodde det var vanlig med en gang i mnd fram til ca uke 24 deretter hver 14 dag fram til uke 34 og deretter ukentlig fram til fødsel. Jeg har ivertfall hatt hyppige kontroller i alle svangerskap, men har ikke begynt med ekstra kontroller før ting har utviklet seg i feil retning. Var på første kontroll for ca en uke siden og fikk opplyst at jeg ville få innkalling til jordmor på sykehuset i løpet av de neste 4 ukene. Skal heller ikke nå (tror jeg) ha hyppigere kontroller før noe eventuelt går galt. Skal bare ha kontrollene mine på sykehuset.

ja, det har desverre blitt sånn. leste det i den boka man får hos lenegn/jordmor...før tror jeg det var 12 kontroller per svangerskap, men nå er det bare 8 inkl. UL. Men så står det: husk at dette bare er en mal, er det behov for mer oppfølging skal man få det!!

Jeg er heldig, skal til legen igjen den 12, det er min 2. kontroll...(men det er pga kvalmen da)....

så desverre er det sånn! :(

Back
Topp