Kontroller

KH84

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det fler som ikke har kontroller mellom uke 12 og 23? Skal til oul imorgen ( jeg er i uke 18) men tenkte på urinprøver etc

Jeg har heller ikke det... hadde i uke 12, så er det oul i uke 19, fikk beskjed om at det var liksom "andre kontroll" så skulle ha med urinprøve dit. Også har jeg 2 svangerskapskontroll hos legen igjen i uke 24 mener jeg.

Samme her, men jeg kontaktet jordmor i kommunen og spurte om jeg kunne få en ekstra kontroll siden jeg ikke har OUL før uke 20. Så da fikk jeg komme inn for tester og sjekk i uke 16

Standardopplegget ift svangerskapskontroller er uke 12, uke 18 (ultralyd) og uke 24. Jeg fikk beskjed om at det bare var å ta kontakt i mellom om det var noe som helst jeg lurte på/trengte hjelp til.

Jeg har vært hos jordmor rundt uke 12 og 15 skal igjen uka etter OUL, altså uke 19. Jeg aner ikke hva som er vanlig, men hun satte opp ny time sist jeg var der som da var 4 uker til.

Så på helsekortet at sist gang var jeg på kontroll hos jm i uke 17 og [emoji4] jeg stresser ikke med det da! Gidder ikke mer kontroller enn jeg må. Så lenge det er rutine er det greit[emoji4]

Jeg er ikke på kontroll i mellomtiden. Men kan ta kontakt hvis det er noe. Jeg tar urinprøve selv i mellomtiden, og kontakter lege/jm hvis det er utslag. Har lånt meg en doppler så jeg ikke skal bli så nervøs siden jeg har mistet alle symptomer og ikke går opp i vekt prøver å bare bruke den 1 gang i uka siden jeg har lest at den varmer opp fostervannet.

Jeg har vært på første kontroll for og skrive på papirer. Skal på oul om 16 dager. Så er det vel vanlig kontroll i uke 24 tror jeg. Skal ta kontakt med jm etter oul og få time.

:eek: har ikke fått noe info så tar ikke med urinprøve på OUL:p skal jo uansett ha med til jordmor uka etter så da holder vel det tenker jeg
Ikke fått noe info om det jeg heller. Vurderte å ha med en i lomma i tilfelle [emoji23] men du minnet meg på at jeg skal og til jordmor uken etter, så da dropper jeg det haha

Jeg var hos fastlege i uke 12 og 16, skal til jordmor i morgen og en ny lege igjen på fredag, uke 17 nå. Neste uke skal jeg til en ny jordmor og ultralyd og uken etter det skal jeg på en ultralyd igjen! Så litt usikker på hvem som blir kontroll nr 2 egentlig...

Jeg er ikke på kontroll i mellomtiden. Men kan ta kontakt hvis det er noe. Jeg tar urinprøve selv i mellomtiden, og kontakter lege/jm hvis det er utslag. Har lånt meg en doppler så jeg ikke skal bli så nervøs siden jeg har mistet alle symptomer og ikke går opp i vekt prøver å bare bruke den 1 gang i uka siden jeg har lest at den varmer opp fostervannet.

Hvordan vet du om det er utslag på urinen? Hva bruker du liksom siden du tar urinprøver selv?

Er det fler som ikke har kontroller mellom uke 12 og 23? Skal til oul imorgen ( jeg er i uke 18) men tenkte på urinprøver etc

Var til jordmor i uke 16 og da tok jeg urinprøve, og ul i uke 18. Men skal ikke tilbake på kontroll nå før i uke 24 :-)

Men er det ul kontroll i uke 24 eller bare vanlig kontroll uten ul?

Jeg har ikke fått noe inkallelse til kontroll i uke 24, men har fått inkallelse til ul kontroll i uke 30 allerede

Back
Topp