Kontroller

TL89

Flørter med forumet
Januarhula 2014
Kor ofte er du på kontroll?

Eg har vert på to kontrollar ( - oul ), og gledar meg til neste gang for å sjå kor på linja vi er :) Syns eg var veldig mykje oftare sist, men det er så lenge sidan, at eg sikkert kun huska kontrollane på slutten :) Men er det sånn at eg må bestille legetime sjølv når eg sjølv vil det? Har ikkje fått time frå lege endå, har måtta bestilt sjølv. Til og med oul :p Går ikkje til jordmor (sprengt kapasitet, så står på venteliste), så blir sikkert kun legetimar på meg.

Er forståelig for dei som har ekstra behov for kontrollar at dei har ekstratimar.

Fant ein link frå NHI.no, og i følge den, så ligg eg jo på normalen i alle fall :) Då begynne dei hyppige kontrollane no snart :)

http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...rollprogrammet-i-svangerskap-4936.html?page=2

Har bare vært på en utenom oul. Sitter riktig nok å venter på å komme inn til nr 2 nå da :p Hadde kanskje gledet meg om jeg hadde måttet ventet så lenge på å komme inn til legen hver gang. Nå sitter jeg bare å håper på at jeg ikke blir sulten.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vært 2 ganger hos jm og 2 ganger hos lege (bl.a pga sykemelding). Vært hos jm hver 4 uke. Fikk ny time til kontroll 3 uker etter forrige kontroll, altså bare to uker til:) og legen hver 4.uke for forlengelse/vurdering sykemeld. Fortsatt ikke fått måle magen, så det gleder jeg meg til neste gang!:)

Syns eg e hos legen heie tida, men det er pga sjukemeldingar.. Har vore på 3 vanlege kontroller, 1.gongskontroll i veke 8, tidleg UL i veke 12 og OUL, Skal på min 3. neste veke :) ca 24vekeskontroll

Har vært hos legen to ganger, og en gang hos jordmor OUL mellom der. Har målt magen to ganger og veid meg tre :) Fått høre hjertelyd to ganger!!! Like gøy og spennende hver gang. Nå er det ca 4 uker til neste gang! Går til lege og jordmor annen hver gang!

Var hos lege i uke 8, deretter tidlig UL i uke 12 og OUL i uke 18. Skal til jordmor neste uke for 24 ukerskontroll. :)

Jeg har vært tre ganger hos lege (uke 9,15 og 20) pluss oul. Skal til JM om et par uker (uke24).. Tror den ene timen var en ekstratime :-P

Jeg har vært ganske mange ganger. Men det er fordi jeg har bedt om det. Men som regel har jeg endt opp hos jordmor og lege samme uka men syns det er greit for syns det er to "forskjellige" timer. Men har byttet lege og denne legen ville ikke kontrollere meg da jeg hadde vært hos jordmor 4 dager før og pratet om at hun skulle ta 28 ukers kontrollen og jordmor 32. Men kommer til å gå til jordmor før det, men skal prøve å ikke få det på samme uka;)

Men får dåke innkalling? Eller bestille dåke timane sjølv? Då har vi jo vert på ca like mange kontrollar alle mann :)

4 obligatoriske kontroller inkl OUL.
-Lege i uke 12
-Jordmor uke 15
-Ul i uke 18
-Jordmor i uke 24

Neste er lege i uke 28. Må bestille legetimer selv! Følger den "malen" til helsedirektoratet, som sier hvilken uke man bør gå til hvem (Jordmor/lege).

-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥

Har vært på 4-5 kontroller.

Jeg har vært på 2 ultralyder til nå, vært hos jordmor 6-7 ganger, ernæringsfysiolog 3 ganger.

Er hos jordmor og ernæringsfysiolog ca hver 3. uke, så har jeg 3 til ultralyder i vente :)

En gang i måneden :-) Vært til sammen tre ganger, + OUL, + privat UL. To uker til neste kontroll hos jordmor :-)

Sist gang hadde jeg vel kun en kontroll hos lege i uke 9, så OUL, og deretter i uke 24, 28 osv. Synes det var veldig sjeldent egentlig, men det er jo sånn retningslinjene er, og når man er i form trengs det jo ikke mer !

Denne gang har jeg vel hatt 7 eller 8 kontroller til nå,+3 ul, og er i uke 26. Men dette er pga.risikosv.skap.
Men man bestiller seg jo timer selv, og skal man bare gå til legen vil det vel være naturlig å best.en ny time når man går derfra... :)

Back
Topp