Kontroller

FerskMamma

Forelsket i forumet
Hvor ofte går dere på kontroll til lege & jm nå i slutten av svangerskapet? Jeg har kun fått 1 kontr de 2 siste mnd i uke 39 pga ferieavvikling og mangel på vikarer. Dette blir den eneste kontrollen før termin.

Fra uke 12 har jeg hatt kontroll hver fjerde uke og etter uke 36 blir det hver andre uke. Har hatt time hos jordmor idag (38+2). Fikk time om 2 uker på termindato, men hun tvilte på at eg skulle komme siden hode lo godt ned i bekkenet :)

Prinsen ventes 06.08.13

Var hos legen i uke 36, idag i uke 38+1 og har neste time uke 39 (og regner med å få time uke 40). Fødte i uke 40 de to andre gangene.

Fra uke 12 har jeg hatt kontroll hver fjerde uke og etter uke 36 blir det hver andre uke. Har hatt time hos jordmor idag (38+2). Fikk time om 2 uker på termindato, men hun tvilte på at eg skulle komme siden hode lo godt ned i bekkenet :)

Prinsen ventes 06.08.13
Det er det jeg er redd for at de skal se at han ligger feil i uke 39 og er for stor til å vendes.. Er førstegangs, og klarer ikke kjenne selv hvordan han ligger. Skjipt å måtte ta ks eller setefødsel pga for få kontroller. Men får krysse fingrene for at alt går som det skal :)

Termin 26. August 2013

Det er det jeg er redd for at de skal se at han ligger feil i uke 39 og er for stor til å vendes.. Er førstegangs, og klarer ikke kjenne selv hvordan han ligger. Skjipt å måtte ta ks eller setefødsel pga for få kontroller. Men får krysse fingrene for at alt går som det skal :)

Termin 26. August 2013
Det går sikkert bra, det er normalt at man blir bekymret nå på slutten, men kan du ikke bestille time hos legen?

Prinsen ventes 06.08.13

Jeg har hatt kontroll ca hver fjerde uke fram til nå, uke 36. Neste kontroll i uke 38, så er det kontroll hver uke fram til fødsel fikk jeg beskjed fra min jordmor.

Det går sikkert bra, det er normalt at man blir bekymret nå på slutten, men kan du ikke bestille time hos legen?

Prinsen ventes 06.08.13
Lege og jordmor har begge ferie, så må gå fra uke 33 til 39 uten kontroll. Men så lenge jeg føler meg frisk og småen er aktiv hver dag så går det nok greit :)

Termin 26. August 2013

Har hatt kontroller jevnlig hele veien, hadde jordmortime på fredag 19. Var da 36+3, og neste er i uke 39, og så blir d vel en til lege P termindato dn 16. .. Og evt overtidskontroll.. Savner fysio nå i ferietid, mn kontrollene går som planlagt :)

Både jordmor og min fastlege har ferie nå på likt, så jeg har vært hos en annen lege på samme legekontor de to siste kontrollene. gått så fint så:-)

Jeg har hatt kontroll hver 4 uke fram til i dag også skal jeg tilbake om 14 dager..

Lillegutt er ventet 28 august <3

Jeg hadde time hos JM i dag, 35+2 og skal tilbake om 4 uker, Ettersom min jm nå har ferie. Men er tredjegangs, og kan få time hos en annen JM hvis jeg har behov.

Var på kontroll 9 juli, skal til lege 2 august, sykehuset 6 august som blir siste før fødsel

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Her er det rundt 2 uker mellom hver gang nå på slutten-er 38 uker, men fikk en ekstra kontroll i neste uke p.g.a høyt undertrykk. Så da skal jeg både uke 39, og 40.. som er satt opp..Har du ikke vært på sånn innskrivning på sykehuset? Dær sjekket dem leie for å se at han ikke lå helt feil vei, det gjorde jeg i uke 36/37..

Her er det rundt 2 uker mellom hver gang nå på slutten-er 38 uker, men fikk en ekstra kontroll i neste uke p.g.a høyt undertrykk. Så da skal jeg både uke 39, og 40.. som er satt opp..Har du ikke vært på sånn innskrivning på sykehuset? Dær sjekket dem leie for å se at han ikke lå helt feil vei, det gjorde jeg i uke 36/37..
Jeg har aldri fått noe tilbud om å besøke føden eller noe innskriving.. Vet ikke hvor føden er engang :p så skal se om jm kan fikse besøk når jeg drar dit i uke 39, hvis ikke har jeg en søster som er godt kjent :) mye styr pga flytting i slutten av svangerskapet.

Termin 26. August 2013

man har jo rett på kontroll annenhver uke fra uke 36. så det kan du kreve! ;) og er du nervøs, skal bli tatt på alvor og evt. Få en ekstra kontroll ;)

Jeg har vært hver 4 uke fram til nå. Skal til jordmor 30. juli, da har det gått 3 uker siden jeg var der sist. Deretter skal jeg hver uke fram til termin, dvs at jeg har 5 ganger igjen.

To ganger per uke pga høyt bt og litt annet rusk.

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Ja jeg har også vert mer enn de vanlige sv.kontrollene. Ordinære kontroller er vanligvis hver 4. Uke fram til uke 36. Etter dette skal man ha hver 2. Uke med mindre det er noe ekstra. Og terskelen skal være lav for å komme til lege/jordmor ;) jeg har vert mye til kontroller denne gangeN pga høyt blodtrykk og svangerskapskløe pluss diverse ;) blir H godt fulgt opp. Og det SKAL man da helsa kan forandre seg raskt.

Back
Topp