Kontroller

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg kom til å tenke på en ting angående kontroller.. Nå var jeg på første ordentlige kontroll hos legen på tirsdag altså uke 12. Så sa hun at jeg kunne få time til jordmor når jeg er rundt 16 uker også er det jo oul rundt 18 uker, men så sa hun at nå trengte jeg ikke å komme til henne (altså legen) før når jeg var rundt uke 28. Skal man ikke på noen kontroll mellom uke 18 og 28 da? Det er jo kjempe lenge i mellom og jeg som skulle få ekstra god oppfølging grunnet høyt blodtrykk og mange innleggelser sist svangerskap.

Får håpe jordmor vil ha meg inn oftere på kontroll da.. Er det noen som vet? :)

tror det er vanlig å ha kontroll uke 24 hos jordmor, hun satte hvertfall meg opp på ny time i uke 24 og det fylte hun ut på et timekort hvor det står når du skal ha kontroll og der sto det uke 24 :-) snakk med jordmor du :-)

tror det er vanlig å ha kontroll uke 24 hos jordmor, hun satte hvertfall meg opp på ny time i uke 24 og det fylte hun ut på et timekort hvor det står når du skal ha kontroll og der sto det uke 24 :) snakk med jordmor du :)
Ja, var det jeg og trodde.. Ordner seg sikkert da :)

Jeg kom til å tenke på en ting angående kontroller.. Nå var jeg på første ordentlige kontroll hos legen på tirsdag altså uke 12. Så sa hun at jeg kunne få time til jordmor når jeg er rundt 16 uker også er det jo oul rundt 18 uker, men så sa hun at nå trengte jeg ikke å komme til henne (altså legen) før når jeg var rundt uke 28. Skal man ikke på noen kontroll mellom uke 18 og 28 da? Det er jo kjempe lenge i mellom og jeg som skulle få ekstra god oppfølging grunnet høyt blodtrykk og mange innleggelser sist svangerskap.

Får håpe jordmor vil ha meg inn oftere på kontroll da.. Er det noen som vet? :)

Hvis du skulle ha ekstra god oppfølging, så er det litt rart.. men sist jeg var gravid så var jeg hos jordmor mellom uke 12-15, og trengte ikke noe ny time før jeg var i 5 måned på vei..(med ul i mellomtiden da, siden det blir beregnet som kontroll) :)

Legen mente sikkert at du ikke trengte komme til han/henne før uke 28, men du må jo ha en kontroll i uke 24 også, så den får bli hos jm den da - det hadde hvertfall jeg tolket! Det er jo vanlig oppfølging, så hvis du skulle ha ekstra kontroller skal du kanskje på flere innimellom, men hør med jm i uke 16. :)

Ja synes det er litt rart siden jeg skulle få ekstra god oppfølging siden jeg var mye inn og ut av sykehus sist med høyt blodtrykk og lett preeklampsi noe som ikke var noen hyggelig opplevelse selv om alt gikk bra. Skal ta det opp med jordmor når jeg skal det så får vi håpe hun kan ta litt ekstra kontroller av meg :) Det ordner seg sikkert får vi håpe :)

Back
Topp