Kontroller..

*LilleBaby*

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Legen min sa når jeg var der om mandag at jeg ikke skal ha noe kontroll nå før UL i uke 18!:/ var 8+1 når jeg var der.. sist så var jeg hos lege første gang 8 uker, så var det jordmor å høre hjertelyd 13 eller 14 uker, så UL uke 19, og etter det var det risikosvangerskap pga tvillinger, så da var det UL annenhver uke, men 10 uker til neste kontroll?! Kødder han med meg eller? Har det blitt så sjeldent? Jeg klarer ikke å ha det sånn:/ ikke før jeg bynner å kjenne liv hvertfall, sånn at jeg vet det er bra.. og etter UL uke 18, sa han at neste da var uke 24.. før var det jo en gang i mnd!:/ Hva sier deres lege?:)

Sånn var det hos meg forrige gang, kontroll uke 9, ul uke 18 og jm uke 24, så en gang i mnd etter det. Dersom man føler seg dårlig eller noe oppstår får man selvsagt ta kontroll før :)

Så hvis jeg ringer helsestasjonen å prøver å få time sånn uke 13-14 så får jeg ikke det? Jeg vil jo høre hjertelyden før UL:p hehe..

Du får ringe å prøve ;) Skader jo ikke å høre om du får komme inn :)

Jeg har hatt som deg med de to andre, en kontroll hos jm mellom 1.legebesøk og oul, men skjønner de har kuttet dette ned... Kjedelig!

Jeg mener jeg hadde kontroll så og si hver måned forrige gang... Det skal je. Denne gangen også, pluss andre ting, men det er jo pga et litt uvanlig svangerskap... Syns det var litt rart med så langt mellom, men jeg er ikke vandt med det.

Jeg skal også egentlig ha tettere oppfølging sa jordmora når jeg var på privat UL for at jeg fødte for tidlig sist, trudde ikke jeg skulle ha det siden det var tvillinger sist, men det hadde visst ikke noe å si da de ikke vet om jeg fødte for tidlig pga at det var tvillinger eller fordi jeg bare har den risikoen.. Men det var visst ikke legen enig i.. selvom jeg da syntes jeg skulle vært der oftere da jeg har lavt stoffskifte og ikke får tatt medisiner mens jeg er gravid, neste gang jeg da kommer til å ta blodprøve pga dette stoffskiftet er uke 24!! Syns jeg er for dårlig:/ Men men.. skal idag hvertfall, pga blødninger..

Jeg skal også egentlig ha tettere oppfølging sa jordmora når jeg var på privat UL for at jeg fødte for tidlig sist, trudde ikke jeg skulle ha det siden det var tvillinger sist, men det hadde visst ikke noe å si da de ikke vet om jeg fødte for tidlig pga at det var tvillinger eller fordi jeg bare har den risikoen.. Men det var visst ikke legen enig i.. selvom jeg da syntes jeg skulle vært der oftere da jeg har lavt stoffskifte og ikke får tatt medisiner mens jeg er gravid, neste gang jeg da kommer til å ta blodprøve pga dette stoffskiftet er uke 24!! Syns jeg er for dårlig:/ Men men.. skal idag hvertfall, pga blødninger..

Hvorfor får du ikke tatt medisiner mens du er gravid? Man skal jo øke dosen med levaxin med lavt stoffskifte under svangerskapet og følges opp med blodprøver gjevnlig (ca hver måned). Jeg har lavt stoffskifte og tar blodprøver regelmessig.

Jeg har ikke første kontroll før uke 12, og da blir vel neste kontroll UL rundt uke 17-18. Har påskeferie og alt mellom der, så tenker tiden mellom uke 12 og uke 17-18 går fort :-)

ring JM og bestill en time i uke 14:) jeg fikk time hos legen igjen i uke 12, også skal jeg bestille hos jordmor til uke 14/15 tenkte jeg.

Hvorfor får du ikke tatt medisiner mens du er gravid? Man skal jo øke dosen med levaxin med lavt stoffskifte under svangerskapet og følges opp med blodprøver gjevnlig (ca hver måned). Jeg har lavt stoffskifte og tar blodprøver regelmessig.

Jeg vet ikke jeg, spurte ikke om det.. men hadde nettopp funnet ut at jeg hadde det når jeg ble gravid, så har aldri rekt å bynne på medisiner.. og når jeg var på kontroll om mandagen da, så sa han at vi bare får holde et øye med det, og siden han da sa det uten å gi meg medisiner, så tenkte jeg at jeg ikke fikk, men det er jo fler alvorlighetsgrader innen det.. er lissom ikke mer enn hvertfall 3 mndr siden jeg fant ut, så vet ikke så mye om lavt stoffskifte jeg:/

ring JM og bestill en time i uke 14:) jeg fikk time hos legen igjen i uke 12, også skal jeg bestille hos jordmor til uke 14/15 tenkte jeg.

Jeg har nettopp kommet fra lege pga blødninger nå, så får UL til uka igjen, var om fredagen da var alt i orden, men bynte med småblødninger om mandag, så heldigvis fikk jeg UL, tok hcg idag, og skal ta hcg til mandag, også håper jeg at sykehuset ringer og sier jeg kan komme på mandag eller tirsdag for UL tviler på at det går så fort som til i morra så:) men kommer nok til å ringe jordmor hvis alt er i orden på UL til uka:)

Back
Topp