• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

kontroller

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Hei!

Jeg bytter på å gå til lege og jordmor dette svangerskapet. Eller jeg går egentlig bare til jordmor, men tenkte å ta en eller to kontroller hos lege (anbefaling fra kommunen her jeg bor).

Det jeg da lurer på er i hvilken uke er det normalt å ta denne legetimen? Er det i uke 28/32 eller senere?

Fikk vite det av legen på 1.kontrollen jeg var.. Da var jeg 12 uker. Men hukommelsen min er fortiden helt fraværende, så stiller derfor spørsmålet her..:)

Såvidt jeg vet, så kan man fritt velge om man går til lege eller jm. Lege gjør ikke noe mer enn jm, såvidt jeg vet. Det eneste er vel at han har dårligere tid. Jeg personlig liker min jm best. Hun har tid til å prate, og det er både koselig og trygt.

Jeg fikk beskjed fra min lege at han ville jeg skulle komme til ham i uke 24 og 28 iallefall. Nå går ikke jeg til jordmor, så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.

Heisann jeg går til kontroller både hos jordmor og lege. I min kommune er det legekontroll i uke 8-12 , 28 og 36. Bortsett fra dette er det jordmor hver måned.

Jeg har vært 1 gang til lege og 1 gang til jordmor.. Skal ha ny time med jordmor i uke 24 og synes hun sa at jeg skulle ta en time hos lege i uke 28 på grunna av at da skulle det tas noen blodprøver? Synes det var det hun sa, men kan godt være at jeg husker feil:P får se hva hun sier om 2 uker.
Men personlig synes jeg det er trygt og godt å gå til jordmor, jeg føler i hvertfall at hun har goood tid til meg:)

Ja, vet man kan velge selv. Og jeg skal være mest hos jordmor, men fikk anbefalt å komme til lege en gang til i tillegg til den kontrollen jeg var på i uke 12. Men husker ikke om det var i uke 28 eller 32.. :P Får heller ringe å spørre ;)

Jeg går til annen vær. Det er en gang i mnd. Så altså januar/lege, Februar/jordmor osv :)

Jeg går bare til legen min, en gang pr mnd. Tar blodprøve og urinprøve hver gang + veiing. Får veldig god oppfølging, og han tar seg tid til deg.

Back
Topp